آمادگی دانشگاه پیام نور ایران برای پذیرش ۵ هزار دانشجوی افغانستانی

عضو شوید
رییس دانشگاه پیام نور از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش ۵ هزار دانشجوی افغانستانی در دوره های آموزش حضوری تا ماه میزان ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دکتر ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این دانشگاه تا ماه میزان ۱۴۰۲ آماده است ۵ هزار دانشجوی افغانستانی را در دوره های آموزش حضوری و ۵۰ هزار دیگر از آنان را به صورت غیرحضوری و آموزش الکترونیکی با ارایه مدرک معتبر وزارت علوم، پژوهش و فناوری جمهوری اسلامی ایران پذیرش کند.
دانشگاه هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
کناره گیری بیش ز 60 استاد دانشگاه های افغانستان در اعتراض به بستن دروازه های دانشگاه به روی دختران
وی درباره جزییات نام نویسی دانشجویان دختر افغانستانی در این دانشگاه گفت: تحصیل و آموزش جزو حقوق دختران است و محدودیتی در ثبت نام دختران افغانستانی در این دانشگاه نداریم. دختران افغانستانی می توانند بر اساس علاقه خود در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل حضوری و از راه دور مشغول شوند.
رییس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به باقی دانشگاه های ایران ۲۵ درصد کمتر است و بر اساس تصمیم گرفته شده در هیات امنای دانشگاه پیام نور در پیوند با دانشجویان دختر افغانستانی نیز مانند دانشجویان ایرانی همین میزان شهریه اعمال خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که سرپرست وزارت تحصیلات عالی گروه طالباندر روزهای پسین در حکمی به دانشگاه‌های خصوصی و دولتی دستور داده است که تحصیل دختران افغانستان را به حالت تعلیق در آورند؛ در این حکم گفته شده است که تصمیم تعلیق تحصیل زنان براساس ابلاغ کابینه‌ طالبان گرفته شده است. حافظ ضیاءالله هاشمی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی طالبان صحت این حکم را تأیید کرده‌ است.
گروه طالبان پس از چیرگی بر افغانستان، دروازه های مکتب ها را در مقطع بالاتر از صنف ششم بست و چند روز پیش دروازه های همه ای دانشگاه های دولتی و خصوصی را نیز به روی دختران بستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала