چگونگی نبرد نظامیان اسرائیلی در کنار نیروهای مسلح اوکراین

© AP Photo / Frank AugsteinТренировка украинских добровольцев и английской армии в Южной Англии
Тренировка украинских добровольцев и английской армии в Южной Англии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2022
عضو شوید
در ماه نوامبر، کمیته پژوهش های روسیه متوجه شد که اسرائیل یکی از کشورهایی است که مزدوران از آنجا به طور فعال به خاک اوکراین سفر می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، موشه روون آزمن، خاخام بزرگ کیف و اوکراین به طور غیرمستقیم تأیید کرد: در ماه می او گفت، که نزدیک به 200 مزدور اسرائیلی در کنار نیروهای مسلح اوکراین می جنگند. بیشتر آنها دارای شهروندی دوگانه اوکراین و اسرائیل هستند: اگرچه کسانی نیز هستند که هیچ پیوندی با اوکراین ندارند. در عین حال، در اسرائیل، علیرغم وجود تعقیب کیفری برای مزدور، آنها را "قهرمانان داوطلب" می دانند. اسپوتنیک عربی متوجه شد، که "تیم اسرائیلی" در نیروهای مسلح اوکراین چگونه است، چه کسانی از آن پشتیبانی می کنند و آیا واقعاً دولت اسرائیل به طور ضمنی فرستادن نیروی انسانی به اوکراین را تایید می کند یا خیر.
قهرمانان رسانه های اسرائیلی و اوکراینی
مزدوران اسرائیلی یا به قول خودشان "تیم اسرائیلی" نیروهای مسلح اوکراین، نه تنها در شبکه‌های اجتماعی، بلکه در رسانه‌های اوکراینی و اسرائیلی نیز بسیار فعال هستند. آنها با کمال میل به نشریات مختلف درباره مسیر و تمایل خود برای "نجات" اوکراین می گویند.
قابل توجه است، که مطبوعات اسرائیل به دلایل نامشخص آنها را مزدور نمی نامند: در اینجا آنها قهرمان و داوطلب هستند. ترکیب "تیم" به هیچ وجه پنهان نیست - فرمانده آنها نیز شناخته شده است و در بهار برای پسخ - یکی از مهم ترین تعطیلات یهودیان - مزدوران اسرائیلی یک کمپین کامل روابط عمومی را در شبکه های اجتماعی و رسانه ها راه اندازی کردند.
داستان یک پسح
نخستین شواهد ویدیویی از ورود مزدوران از اسرائیل به خاک اوکراین در پایان ماه اپریل در آستانه تعطیلات پسح ظاهر شد. گروهی از مزدوران اسرائیلی که در هوتلی در دنیپرو مستقر شده بودند، در این ویدئو قرار گرفتند: به گفته آنها، برای اینکه بتوانند تعطیلات را در آنجا جشن بگیرند و سپس به جبهه بروند، در کنار نیروهای مسلح اوکراین بجنگند، آنها از خاخام ارشد دنپروپتروفسک، اشموئل کامینتسکی، برای کمک در انتقال، تطبیق و سازماندهی جشن تشکر کردند.
قابل توجه است که از بین 4-5 نفر در ویدیو، همه به جز یک نفر به زبان روسی روان صحبت می کنند - او منحصراً به زبان عبری پاسخ می دهد. حتی او را از انگلیسی به عبری ترجمه می کنند. اما بعداً به تحلیل دقیق شخصیت ها باز خواهیم گشت.
با سپاس از دولت اسرائیل برای کمک به ما
در همان زمان، یک پیام ویدئویی "رسمی" مزدوران اسرائیلی به مناسبت عید پسح ظاهر می شود: این پیام توسط بزرگترین روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت منتشر شد. سخنرانی به زبان عبری فرمانده یگان اسرائیلی آغاز می شود. او به یک نکته جالب اشاره می کند: ما می خواهیم از همه مردم اسرائیل و همچنین دولت اسرائیل برای کمک به ما تشکر بزرگی داشته باشیم.
معلوم می شود که دولت اسرائیل نه تنها می داند که برخی از شهروندان با خروج به عنوان مزدور به کشور دیگری قانون را زیر پا می گذارند، بلکه از آنها حمایت می کند. افزون بر این، همه آنها سربازان ارتش اسرائیل هستند: فعال یا ذخیره. و بر اساس قوانین اسرائیل، همه شهروندان مسئول خدمت سربازی هستند. به عبارت دیگر، رمانتیک‌های تصادفی و مبارزان ادعایی آزادی، آنطور که رسانه‌ها می‌خواهند آن‌ها را معرفی کنند، به سادگی نمی‌توانند جزو مزدوران اسرائیلی باشند.
مزدوران روسی زبان و نه تنها
در میان چند صد اسرائیلی که در کنار نیروهای مسلح اوکراین می جنگند، اکثریت قریب به اتفاق مهاجران سابق کشورهای مستقل مشترک المنافع هستند. به عنوان مهاجران، آنها حق داشتند تابعیت کشور مبدا را حفظ کنند. بنابراین، کسانی که دارای تابعیت دوگانه اوکراین و اسرائیل هستند، نباید با ورود به صفوف نیروهای مسلح اوکراین مشکلی داشته باشند. علاوه بر این، همه آنها روسی صحبت می کنند.
https://www.ynetnews.com/magazine/article/bkkhsbr29?fbclid=IwAR3eCux329szXEH7BYxHHO-NZxtG1vOp_YlRN5DRVQRxR0kYMzXEcurwuzY
از روسی زبانان، رئیس "تیم اسرائیل" - دنیس دسیاتنیک نیز وجود داشت. بر اساس داستان های او در تعدادی از رسانه های اوکراینی و اسرائیلی، او در دهه 1990 از ازبکستان به اسرائیل مهاجرت کرد. حدود 14 سال در یگان ویژه ای سایریت متکال خدمت کرد. او مدتی محافظ اوباش اسرائیلی امیر مولنر بود.
به گزارش دیسیاتنیک، او در پایان فیبروری به عنوان یک داوطلب به اوکراین آمد. به او این فرصت داده شد تا گروه خود را تشکیل دهد که نام ناگفته "تیم اسرائیل" را دریافت کرد. زیرمجموعه او شامل همه مزدوران اسرائیلی بود که به طرف نیروهای مسلح اوکراین آمدند و همچنین امریکایی های یهودی الاصل که پیش از این به عنوان بخشی از نیروهای امریکایی در افغانستان خدمت کرده بودند.
در ماه جولای در نبردهای نزدیک خارکف زخمی شد و برای درمان به اسرائیل بازگشت - در همان زمان او به ویژه در مطبوعات اسرائیل فعال بود. او این واقعیت را پنهان نمی کند که خانواده اش در حیفا زندگی می کنند: او با یک مهاجر از اوکراین ازدواج کرده است، آنها دارای 5 فرزند هستند. ظاهراً او احساس اعتماد به نفس و امنیت می کند. مشخص است که پس از درمان، او دوباره به صفوف نیروهای مسلح اوکراین بازگشت.
سربازان ارتش اسرائیل
در واقع، نه تنها دیسیاتنیک/ گروه ده نفری، بلکه اکثریت قریب به اتفاق مزدوران اسرائیلی در اوکراین در ارتش اسرائیل خدمت می کردند، و برخی از آنها تجربه واقعی رزمی دارند. از جمله آنها گریگوری پیوواروف، افسر سابق نیروهای ویژه گولانی است. این سرباز 40 ساله کهنه کار نیروهای ویژه علیرغم تولد در سن پترزبورگ و ریشه روسی در جنوری 2022 به نیروهای مسلح اوکراین پیوست. حتی در آن زمان نیز با کمال میل به رسانه های اسرائیلی گفت، که برای جنگ با ارتش روسیه آماده می شود. در همان زمان، همانطور که او در زمستان اشاره کرد، او شهروندی اوکراینی ندارد. او ابتدا در "ایدر" به پایان رسید، اما بعداً به "تیم اسرائیل" منصوب شد.
https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-6068989,00.html
ویکتور فریدمن، یک سرباز 27 ساله سابق نیروهای تانک ارتش اسرائیل، با پاسپورت اوکراینی برای جنگ آمد. او در دنپروپتروفسک به دنیا آمد، دارای پاسپورت اوکراینی است، اما از 19 سالگی در حیفا زندگی می کند. وی در سال 2018 به عنوان فرمانده خدمه تانک خدمت خود را در ارتش اسرائیل به پایان رساند. احتمالاً انتقال "تیم" از اسرائیل به دنیپر بدون مشارکت فریدمن انجام نشد. اگرچه در رسانه های اسرائیلی تاکید می کند که نه او و نه خانواده اش مدت زیادی است که در خاک اوکراین زندگی نمی کنند.
ماکسیم پی، ستوان ارشد نیروهای مهندسی ارتش اسرائیل، حتی در گفتگو با رسانه های اوکراینی، به دلایل امنیتی می خواهد نام و چهره کامل خود را پنهان کند: ظاهراً او از سرنوشت اقوام اوکراینی می ترسد. در بهار قراردادش را زودتر از موعد با ارتش اسرائیل فسخ کرد و راهی اوکراین شد. به گفته وی، او تجربه واقعی رزمی دارد: او در خصومت ها از جمله در نوار غزه شرکت کرد.
ماکسیم همچنین دارای شهروندی اوکراینی است: او در منطقه وینیتسا متولد شد. او در سال 2015 زمانی که 22 ساله بود به اسرائیل نقل مکان کرد. او با مادرش در شهر رامات گان زندگی می کند. او توانست از طریق لهستان وارد خاک اوکراین شود و در آنجا نمایندگان اوکراینی با وی دیدار کردند. او در مصاحبه خود تاکید می کند، که در اسرائیل هیچ کس مانع خروج وی نشد و در هنگام خرید مهمات، برعکس، حتی تخفیف می دادند و با تفاهم برخورد می کردند. هیچ کس به من نگفت، آنها می گویند، نرو. کسی جواب نداد کسانی بودند که علاقه داشتند چرا این کار را می کنید. اما هیچ کس ممنوعیتی تعیین نکرد و در خروج دخالت نکرد. من یک کلمه محبت آمیز در مورد فروشگاه هایمان خواهم گفت: وقتی فهمیدند من به اوکراین می روم ، خودشان تخفیف های خوبی ارائه دادند. مردم سعی کردند کمک کنند." به گفته وی، "تیم" وظایف ویژه ای را انجام می دهد که "شایستگی سطح نیروهای ویژه نخبه ارتش اسرائیل را دارد." به طور کلی، چنین توصیفی داستان سایر مزدوران "تیم اسرائیلی" دسیاتنیک را تأیید می کند. در ماه می، ماکسیم ادعا کرد، که آنها در نزدیکی خرسون هستند. او حتی اشاره کرد که استپ های منطقه خرسون تا حدودی شبیه غزه است.
به نظر می رسد که میخائیل میلمن در میان مزدوران اسرائیلی کمترین تبلیغ را دارد - او حتی یک مصاحبه برای رسانه ها انجام نداده است، اما مرتباً در عکس ها و فیلم ها با همکاران ظاهر می شود. تیک تاک خودش را اجرا می کند. او در دونتسک به دنیا آمد، در جوانی به اسرائیل مهاجرت کرد و در ارتش اسرائیل خدمت کرد - جایی که دقیقاً مشخص نیست. اکنون او با خانواده اش در حیفا زندگی می کند. با قضاوت بر اساس ویدیوی او، در ماه سپتامبر او نیز در جهت خرسون بود.
مردی خزانه دار
فعال ترین مزدور از میان "تیم اسرائیل" - میر باروچ سزاوار توجه ویژه است. زاده شده و بزرگ شده در شهر اسرائیلی لود، هیچ ربطی به اوکراین ندارد. با قضاوت بر اساس ویدیو در شبکه های اجتماعی، او منحصراً به زبان عبری صحبت می کند. سرباز سابق یکی از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل. او در TikTok، Instagram و Facebook فعال است. خود را به عنوان یک وبلاگ نویس معرفی می کند. کنجکاو است، که این اوست که از طریق شبکه های اجتماعی برای نیازهای "تیم" پول جمع آوری می کند: در یکی از فیلم ها ، او ادعا می کند که در نیروهای مسلح اوکراین به معنای واقعی کلمه برای یک ایده می جنگند و به آنها پولی پرداخت نمی شود. هر چیزی (بدیهی است که این یک دروغ است). در زیر همین ویدئو، جزئیات بانکی - در واقع، اسراییلی - منتشر شد. به دلیل فعالیت زیاد او در شبکه های اجتماعی، هکرهای پروژه NemeZida او را در پایگاه داده مزدوران نیروهای مسلح اوکراین قرار دادند. اما، با قضاوت بر اساس ویدئو در شبکه های اجتماعی، او از ماه سپتامبر در اسرائیل بوده است: او فیلم هایی را از زادگاهش لود یا از ایلات آپلود می کند. من هیچ اعلامیه رسمی مبنی بر اینکه دیگر در کنار نیروهای مسلح اوکراین نمی جنگم، ندادم. کمک های مالی برای مزدوران اسرائیلی همچنان از طریق حساب هایی که او در شبکه های اجتماعی خود نشان داده است، جمع می شود.
دیپلمات پیشین
در ماه اپریل، به لطف لیست مزدوران افشا شده توسط شبکه رسانه ای ریبار، مشخص شد که یک دیپلمات اسرائیلی، سفیر پیشین اسرائیل در بلاروس، آلون شوخان، به اوکراین رفته است. با این حال، او در ماه مارچ از رادار شبکه های اجتماعی و رسانه ها ناپدید شد: تأیید یا رد این اطلاعات غیرممکن است. با توجه به گذشته دیپلماتیک شوخان، دخالت وی در سرویس های ویژه اسرائیل منتفی نیست. و در خاک اوکراین وظایفی را انجام می دهد که تنها برای او و اسرائیل شناخته شده است.
به جای نتیجه گیری
در خاک اوکراین، در صفوف نیروهای مسلح اوکراین، در واقع چندین گروه ده نفری، یا حتی صدها مزدور اسرائیلی در حال نبرد هستند. به عنوان یک قاعده، آنها به هیچ وجه پنهان نمی شوند، آنها در شبکه های اجتماعی فعال هستند و با کمال میل با رسانه ها ارتباط برقرار می کنند: به این معنی است که آنها از تبلیغات نمی ترسند و احساس خطر نمی کنند. بدیهی است که مزدوران ذکر شده در تحقیقات، بخش کوچکی از کسانی هستند که برای جنگ آمده اند.
با این حال، می توان نتایج خاصی گرفت. فرمانده گروهی از مزدوران اسرائیل و حلقه یارانش مشخص است: قابل ذکر است که سه نفر از آنها عودت کنندگان روسی زبان هستند که با خانواده های خود در حیفا زندگی می کنند. برای یک شهر کوچک اسرائیلی با جمعیت کمتر از 300000 نفر، این تصادفی نیست. دولت اسرائیل به وضوح از آنچه در حال وقوع است آگاه است.
یکم، "تیم" بی سر و صدا در حال جمع آوری کمک های مالی برای فعالیت های مزدور در اوکراین از طریق بانک های اسرائیلی است - اگرچه مزدوران ظاهراً مشترکان را فریب می دهند، زیرا آنها در اوکراین پول می گیرند.
دوم، شبه‌نظامیان با آرامش از اسرائیل بیرون می‌شوند و علیرغم وجود یک ماده جنایی برای مزدوری، دوباره وارد می‌شوند.
سوم، رسانه های اصلی اسرائیل تصویری عاشقانه از مبارزان آزادی فداکار برای آنها ایجاد کردند: این امر به طور طبیعی نگرش مثبت نسبت به مزدوران در جامعه اسرائیل را توضیح می دهد.
پرسش های زیر همچنان گشوده است: به چه دلیل دولت مستعفی یایر لاپید در سکوت از فرستادن نیروی انسانی برای نیروهای مسلح اوکراین چشم پوشی می کند؟ و آیا دولت جدید نتانیاهو در حالی که امیدوار است روابط خوب خود را با مسکو حفظ کند، این پدیده را نادیده می گیرد؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала