طالبان مخالف تحصیل دختران نیستند

© Photo / facebook of Ministry of education of Afghanistanدختران مکتب در حال ترانه خوانی
دختران مکتب در حال ترانه خوانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
عضو شوید
باختر: طالبان می گویند که مخالفت با تحصیل دختران ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، باختر خبر داده است که مولوی عبدالکبیر معاون صدراعظم افغانستان که از سوی طالبان منصوب شده است گفت که مقامات کشور بدشان نمی آید که دختران تحصیل کنند.
وی در نشستی با انجمن دانشگاه های خصوصی در افغانستان گفت که طالبان مخالف تحصیل دختران نیستند و تلاش می کنند تا هر چه زودتر به تعلیق تحصیل پایان دهند.
دختران ننگرهار خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
کلوپ ویدیو
دختران ننگرهار خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه اند+ویدیو
پیش از این رسانه های افغانستان گزارش داده بودند که وزارت تحصیلات عالی در حکومت طالبان دستور تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه های خصوصی و دولتی افغانستان را صادر کرده است. وزیر تحصیلات عالی افغانستان گفت که تحصیل دختران در دانشگاه های سکولار خلاف قوانین اسلام و مغایر با سنت های اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری باختر، مولوی عبدالکبیر معاون صدراعظم افغانستان که از سوی طالبان منصوب شده است، گفت که مقامات کشور بدشان نمی آید که دختران تحصیل کنند.
معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با هیئت رهبری اتحادیه پوهنتون های خصوصی گفت که امارت اسلامی مخالف تعلیم دختران نیست و تلاش می کند که تأخیر به وجود آمده به زودی خاتمه یابد.
دفترمطبوعاتی ریاست الوزرا امروز با نشر خبرنامه یی گفته است که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان با هیئت رهبری اتحادیه پوهنتون های خصوصی افغانستان به ریاست قاضی گل الرحمن دیدار کرد.
در این دیدار هیئت رهبری اتحادیه یاد شده، تحکیم نظام اسلامی واقعی را خواست افغانان دانسته، گفتند که برای استحکام و ثبات نظام اسلامی آماده هرگونه همکاری استند.
آنان افزودند که در این شرایط دشوار بخاطر باسواد شدن مردم و پیشرفت کشور در بخش تحصیلات عالی سرمایه‌گذاری کرده اند.
هیئت رهبری این اتحادیه، خواهان بازگشایی دروازه های مکاتب و پوهنتون ها به روی دختران شدند و در این زمینه پیشنهادات و مشوره های شان را شریک ساختند و افزودند نیاز است افغانستان در بخش های اقتصادی و علمی به خودکفایی برسد.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت: افغانستان و امارت اسلامی خانه مشترک همه افغانان است و هر افغان در آن حق ارائه نظر و مشوره را دارد.
وی افزود که امارت اسلامی ،مخالف تعلیم دختران نیست و تلاش می کند که تأخیر به وجود آمده به زودی خاتمه یابد.
مولوی صاحب عبدالکبیر افزود که افغانستان در بخش های مختلف به کادرهای متعهد نیاز دارد و اطمینان داد که بر نظریات و پیشنهادات شان غور صورت می‌گیرد. بهزاد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала