چین در سال 2036 با اقتصادترین کشور جهان می گردد

© Depositphotos.com / ImtmphotoБанкноты доллара и юаня на шахматной доске
Банкноты доллара и юаня на шахматной доске  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
عضو شوید
چین شش سال دیرتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد به بزرگترین اقتصاد تبدیل می شود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس پیش‌بینی اقتصاد کلان مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارتی بریتانیا (CEBR)، چین نمی تواند تا قبل از سال 2036 از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان - امریکا - پیشی گرفته و از نظر تولید ناخالص داخلی در صدر قرار گیرد.
تحلیلگران CEBR در اوایل سال گذشته انتظار داشتند که اقتصاد چین بتواند در سال 2030 از اقتصاد امریکا پیشقدم شود، اما پیامدهای قرنطینه چین و "جنگ تجارتی" با کشورهای غربی این دوره را شش سال دیگر عقب گذاشت. علاوه بر این، اگر پیکن بخواهد جزیره تایوان را تصرف کند، تحریم های تجارتی شدید را به دنبال خواهد داشت و بر این اساس، زمان ظهور اقتصاد چین به عنوان اولین اقتصاد جهان ممکن است دوباره تغییر کند.
شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
رهبر چین: هر کسی که بگوید اقتصاد روسیه "آینده ای ندارد" مزخرف است
کارشناسان این مرکز تاکید می کنند: پیامدهای جنگ اقتصادی بین چین و غرب بسیار جدی تر از آنچه پس از آغاز درگیری ها بین روسیه و اوکراین شاهد بودیم خواهد بود. تقریباً مطمئناً یک رکود نسبتاً شدید جهانی و از سرگیری تورم وجود خواهد داشت. اما آسیب به چین چندین برابر بیشتر خواهد بود و این ممکن است مسیر رهبری اقتصاد جهانی را تضعیف کند.
تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند که در سال 2023 اقتصاد جهان به دلیل افزایش نرخ های کلیدی توسط بانک های مرکزی (CB) کشورهای مختلف که در تلاش برای مهار تورم فزاینده هستند، با رکود جهانی مواجه شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала