پوتین نتایج سال 2022 کشورهای مستقل مشترک المنافع را ارزیابی کرد

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای
رئیس جمهور روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع دعوت کرد تا در سال 2022 در نشست غیررسمی این انجمن، کار را جمع‌بندی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته پوتین، نشست دوستانه بعدی رهبران به وضوح تمایل آنها را برای ایجاد همکاری مشترک کشورهای مستقل مشترک المنافع بر اساس مشارکت استراتژیک، منافع متقابل و در نظر گرفتن منافع همه کشورها نشان می دهد.
رهبر روسیه به تعامل موفق بین اعضای کشورهای مشترک المنافع اشاره کرد. پوتین خاطرنشان کرد: بنابراین، دوران تجارتی بین کشورهای اتحادیه تا پایان سال به 100 میلیارد دالر خواهد رسید.
چین و روسیه چگونه میتوانند جنگ بر ضد امریکا را ببرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
پسکوف از مذاکرات پوتین و رئیس جمهور چین شی جین پینگ خبر داد
وی ابراز عقیده کرد که تعمیق تعامل در چارچوب کشورهای مستقل مشترک المنافع منافع اساسی کشورها را برآورده می کند و به حل موثرتر مشکلات توسعه اجتماعی و اقتصادی کمک می نماید.
همچنین همکاری بین دُول ثبات و امنیت منطقه را تقویت می کند. پوتین خاطرنشان کرد که کشورهای مستقل مشترک المنافع امسال از طریق سرویس های ویژه با یکدیگر تماس نزدیک داشتند.
رهبر روسیه در حین حال به چالش ها و تهدیدهای فزاینده در عرصه بین المللی اشاره کرد. "متأسفانه باید بپذیریم که اختلافات بین کشورهای عضو مشترک المنافع نیز وجود دارد. اما نکته اصلی این است که ما آماده هستیم و همکاری خواهیم کرد".
رئیس جمهور به روابط عمیق بین اعضای انجمن اشاره کرد.
وی یادآور شد که در یکی از اجلاس ها تصمیم گرفته شد که سال زبان روسی در سال 2023 در کشورهای مشترک المنافع برگزار شود. پوتین همچنین فرا رسیدن سال نو را به رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع و مردم آنها تبریک گفت.
وی از همکاران خود برای آمدن به سانکت پتربورگ به دعوت روسیه تشکر کرد. این اولین بار نیست که اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع در یک محیط غیررسمی برگزار می شود. آخرین جلسه از این دست در ماه اکتوبر نیز در سانکت پتربورگ برگزار شد. سپس پیش از نشست رسمی در آستانه برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала