امکان ارسال گاز روسیه به پاکستان و افغانستان

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Министр энергетики РФ Александр Новак
Министр энергетики РФ Александр Новак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
عضو شوید
الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با تاس گفت: در دراز مدت، روسیه می تواند گاز طبیعی خود را به بازارهای افغانستان و پاکستان ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، معاون نخست وزیر روسیه، الکساندر نواک در مصاحبه خود با تاس گفت: "اگر از یک چشم انداز عمیق تر صحبت کنیم، با استفاده از پروژه های زیربنایی آسیای مرکزی یا از طریق سوآپ از خاک ایران، صادرات گاز به افغانستان و پاکستان ممکن است یعنی برای آنها گاز را از منطقه تأمین خواهیم کرد. در ازای آن، گاز شمال را برای مصرف کنندگان ایرانی تامین می کنیم."
پیش از این، نواک گزارش داده بود که روسیه و ایران در حال کار بر روی مبادله عرضه نفت و گاز هستند و در حال بررسی مسیرها و مکانیسم های اجرایی برای این کار هستند. به گفته وی، در مرحله اول می توان از تامین 5 میلیون تن نفت و تا 10 میلیارد مترمکعب صحبت کرد. متر گاز این موضوع به ویژه در کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی در اوایل نوامبر مورد بحث قرار گرفت.
مصدق ملک، وزیر دولت پاکستان در امور نفت در اوایل دسامبر گزارش داد که این کشور بر سر تامین نفت، بنزین و سوخت دیزل از روسیه به توافق رسیده است. ملک خاطرنشان کرد که روسیه علاقه زیادی به تامین گاز خط لوله به پاکستان دارد و مذاکرات با اسلام آباد در مورد دو پروژه، ساخت خط لوله گاز پاکستان استریم و ساخت یک خط لوله گاز بزرگ دیگر آغاز شده است.
پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
پوتین: روسیه با تعیین سقف قیمت گاز چیزی را از دست نمی دهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала