مخالفت بیشتر آلمانی ها با عرضه تانک به کیف

© AFP 2023 / Christof StacheНемецкий военнослужащий на танке "Леопард"
Немецкий военнослужащий на танке Леопард - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
عضو شوید
یک نظرسنجی نشان داد، که اکثریت آلمانی ها مخالف عرضه تانک های لئوپارد به کیف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی دویچه پرس، اکثر شهروندان جمهوری فدرال آلمان که مورد بررسی قرار گرفتند، از درخواست کمک نظامی به اوکراین در قالب تانک های ساخت آلمان پشتیبانی نمی کنند و این ابتکار کمترین پشتیبانی را در میان رای دهندگان احزاب مخالف دارد.
نظرسنجی YouGov، که شامل 2075 شهروند آلمانی بود، از 16 تا 21 دسامبر انجام شد. در مجموع 45 درصد از پاسخ دهندگان مخالف عرضه تانک های لئوپارد 2 آلمان به اوکراین، 33 درصد موافق و 22 درصد از پاسخ دادن خودداری کردند.
Солдат готовит танк с навесной гаубицей Panzerhaubitze 2000 вооруженных сил Германии на базе в Мюнстере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
واکنش آلمانی ها به فرستادن هویتزرهای آسیب دیده از سوی آلمان به نیروهای اوکراین
این خواسته از دولت بیشترین حمایت را در میان رای دهندگان حزب ائتلاف "سبز" (50٪ موافق، 25٪ "مخالف") دارد. برای دو حزب دیگر در دولت، نظرسنجی نشان داد که رأی دهندگان آنها بیشتر با این ابتکار مخالفت می کنند (41 تا 40 درصد در حزب سوسیال دموکرات آلمان و 42 تا 33 درصد در حزب دموکرات آزاد آلمان لیبرال).
در میان رای دهندگان بلوک مخالف حزب اتحادیه (آلمان)، 43 درصد مخالف، 38 درصد موافق هستند. کمترین حمایت در میان رای دهندگان آلترناتیو برای آلمان (76 در مقابل 13٪) و حزب چپ (52 در مقابل 32٪) مشاهده شد.
پیش از این، اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان بارها به درخواست‌ها برای ارسال مستقیم تانک به کیف پاسخ داده بود، که آلمان قصد ندارد به تنهایی اقدامی انجام دهد و خواهان تشدید تنش بین ناتو و روسیه نیست. همچنین، به گفته نخست وزیر، برلین طرف درگیری در اوکراین نیست و نخواهد شد.
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین خاطرنشان کرد، که کشورهای غربی پشتیبان رژیم کیف در حال تبدیل شدن به طرف های درگیری هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت، که پمپاژ اوکراین با جنگ افزارها از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین در برابر غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала