جدید ترین بیانیه وزارت خارجه جاپان درباره افغانستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر The state flag of Japan.
The state flag of Japan. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
عضو شوید
جاپان از افزایش افراط گرایی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه جاپان و همتایانش از قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در این مذاکرات حضور داشتند. رویدادهای این فرمت نهمین دوره متوالی است که از سال 2004 برگزار می شود.
وزارت امور خارجه جاپان در بیانیه ای اعلام کرد: وزیران از اصول احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی همه کشورها حمایت کردند و همچنین از حل و فصل مسالمت آمیز درگیری ها و ممنوعیت تهدید به استفاده از زور حمایت کردند. طرفین همچنین توافق کردند برای اجرای فرآیند خلع سلاح هسته ای و عدم اشاعه سلاح های هسته ای همکاری کنند و بر تامین امنیت غذایی، انرژی و لجستیکی تاکید و اهمیت مقاومت در برابر اعمال زور اقتصادی را اعلام کردند.
ایجاد اتحادیه نظامی چین در آسیای مرکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
آسیای مرکزی خواهان ایجاد کمربند امنیتی در مزر با افغانستان است
در این متن آمده است: "شرکت‌کنندگان در این گفتگوها بر اهمیت تقویت تلاش‌ها برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی، مقابله با تروریسم و ​​افراط‌گرایی تاکید کردند و بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های اقتصادی-اجتماعی برای تثبیت وضعیت در منطقه، از جمله در افغانستان، تأکید کردند. وزیران با ابراز نگرانی از تصمیم جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) مبنی بر ممنوعیت تحصیل دختران افغان در دانشگاه های کشور، بر لزوم ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان که شامل تمام نمایندگان محلی باشد، تاکید کردند. جامعه. علاوه بر این، طرفین تعهد خود را به هدف خلع سلاح اتمی کامل کره شمالی اعلام کردند.
جاپان اخیراً توجه زیادی به توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی داشته است. در نوامبر، انجمن اعضای پارلمان برای دوستی بین جاپان و کشورهای آسیای مرکزی در توکیو به ریاست معاون رئیس حزب حاکم لیبرال دموکرات، نخست وزیر سابق تارو آسو، تأسیس شد. در ابتدای آذرماه، مجمع سرمایه گذاری آسیای مرکزی (مجمع سرمایه گذاری آسیای مرکزی 2022) نیز با حضور نمایندگان مقامات و بازرگانان کشورهای منطقه در پایتخت جاپان برگزار شد.
وعده کمک 106 میلیون دالری سفیر جاپان به افغانستان در دیدار با متقی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала