کوریایی شمالی صادرات تسلیحات نظامی به روسیه را رد کرد

© AP Photo / KRTВоенный парад в КНДР
Военный парад в КНДР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه کوریایی شمالی اعلام کرد این کشور هرگز با مسکو معامله تسلیحاتی نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری دولتی کوریایی شمالی منتشر کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه کوریایی شمالی درباره شایعات مبنی بر صادرات مهمات پیونگ یانگ به روسیه برای گروه واگنر اینگونه توضیح داده گفت: "گزارش نادرست رسانه‌های جاپانی مبنی بر تحویل مهمات کوریایی شمالی به روسیه، شایعه‌ای پوچ است که اصلاً هیچگونه تفسیر یا توضیحی با خود ندارد."
Репортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
کوریایی شمالی راکت ناشناخته دیگر را پرتاب کرد
سخنگوی وزارت خارجه کوریایی شمالی خاطرنشان کرد که روسیه به اندازه کافی از ذخایر نظامی برخوردار است.
این دیپلمات گفت: با استفاده از این فرصت، می‌خواهم بگویم که مردم روسیه شجاع‌ترین مردم هستند که اراده و توانایی حفاظت از امنیت و تمامیت ارضی کشور خود بدون هیچ نوع حمایت نظامی را دارند.
پیش از این، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد استدلال کرد که واشنگتن می تواند "تأیید کند که کوریایی شمالی تامین اولیه تسلیحات برای گروه واگنر را تکمیل کرده است." همزمان، او هیچ مدرکی ارائه نکرد، اما قول داد که این موضوع را در جلسات شورای امنیت مطرح کند. جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتیژیکی شورای امنیت ملی ایالات متحده، گفت که به گروه واگنر راکت ها تحویل داده شده است.
Испытательный пуск межконтинентальной баллистической ракеты (МБР) нового типа «Хвасонпхо-17» в КНДР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
آزمایش راکت هستوی در کوریایی شمالی
یوگنی پریگوژین، بنیانگذار واگنر این اتهامات را رد کرده و آنها را شایعه و حدس خواند. استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد توضیح داد که او هیچ اطلاعاتی در مورد "تحویل سلاح" از کوریایی شمالی به روسیه ندارد.
در ماه سپتامبر، وزارت دفاع کوریایی شمالی خاطرنشان کرد که کوریایی شمالی به روسیه تسلیحات یا مهمات عرضه نکرده و چنین برنامه‌ای ندارد. در این وزارت معتقدند که این اتهامات بی اساس از سوی واشنگتن برای لطمه زدن به وجه و اعتبار پیونگ یانگ مطرح شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала