پاسخ زاخارووا به بلینکن درباره فرستادن جنگ افزار از سوی کوریای شمالی به روسیه

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی کوتاه و با استناد به یه ضرب المثل چینی به ادعای امریکا درباره تامین جنگ افزار برای گروه واگنر از سوی کوریای شمالی، پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نسبت به ادعای انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا درباره تامین جنگ افزار برای گروه "واگنر" از سوی کوریای شمالی واکنش نشان داد.
او در کانال تلگرامی خود و با استعاره از یک ضرب المثل چینی نوشت: "به طور خلاصه و دیپلماتیک: عجیب الخلقه تعبیر خواب می کند".
بلینکن پیشتر گفته بود، که ایالات متحده با موضع کوریا و جاپان در قبال کوریای شمالی کاملا هماهنگ بوده و به اقدامات خود برای تقویت قابلیت های دفاعی و بازدارندگی این دو کشور در برابر هرگونه تجاوز احتمالی کوریای شمالی ادامه خواهد داد.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
وزارت خارجه روسیه: بیانیه های امریکا در نشست افریقا ناتوانی در گفت و گوی برابر را نشان می دهد
وی همچنین خاطرنشان کرد، که چین نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می کند و به نفع چین است که از ادامه اقدامات تحریک آمیز کوریای شمالی جلوگیری کند. بلینکن افزود، که اوایل سال آینده به چین می‌آید تا درباره تلاش‌ها برای متقاعد کردن کوریای شمالی برای حرکت در مسیری متفاوت مذاکره کند.
پیش از این، "لیندا توماس-گرینفیلد"، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفته بود، که واشنگتن ظاهراً می تواند تأیید کند که "کوریای شمالی تامین اولیه تسلیحات برای گروه واگنر" را اجرایی کرده است. در این بیانیه هیچ گونه مدرکی ارائه نشد، وی قول داد این موضوع را در جلسات شورای امنیت مطرح نماید.
افزون بر این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده نیز گفت که ظاهرا "کوریای شمالی راکت هایی را برای استفاده توسط گروه واگنر، به روسیه ارسال کرده است.
در همان زمان، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، که او هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه ادعایی تسلیحات از کوریای شمالی به روسیه ندارد.
خبرگزاری مرکزی کوریا (KCNA) نیز به نقل از نماینده وزارت خارجه کوریای شمالی گزارش داد، که کوریای شمالی هرگز با روسیه معامله تسلیحاتی نداشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала