کوبا و سوریه همچنان تحت فشار وحشتناک آمریکایی ها هستند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر جنود الجيش العربي السوري خلال مناورات في مواقع خطوط الهجوم الأمامية في حي مدينة منبج في محافظة حلب، سوريا
جنود الجيش العربي السوري خلال مناورات في مواقع خطوط الهجوم الأمامية في حي مدينة منبج في محافظة حلب، سوريا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
عضو شوید
اختصاصی
وزیر امور خارجه سوریه: کوبا و سوریه همچنان تحت فشار وحشتناک آمریکایی ها هستند.
به گزارش اسپوتنیک، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت کوبا و سوریه قربانیان همان جنگ آمریکا برای گسترش نفوذ امپریالیستی و در بدترین شکل آن بودند.
او گفت: "سوریه و کوبا هر دو با تجاوزات آمریکا، توطئه‌ها در عرصه سیاسی و فشارهای بی‌سابقه اقتصادی گسترده مواجه شده‌اند. تنها کوبا پیش از این، ۶۵ سال پیش، پس از انقلاب، این مسیر را طی کرد".
وزیر امور خارجه سوریه در عین حال خاطرنشان کرد که کوبا "نخستین قربانی" سیاست آمریکا شد.
کوبا اولین کشور شد. سپس ایالات متحده بارها علیه کشورهایی که نمی خواستند از سیاست آمریکا و منافع آمریکا تبعیت کنند، تجاوز کرد. یکی از آنها، چند دهه پس از کوبا، سوریه بود. ایالات متحده به طور مرتب قوانین بین المللی را در این زمینه نقض می کند. مقداد افزود: در رابطه با سایر کشورها، اما غرب ترجیح می دهد در این مورد سکوت کند، در حالی که سوریه در تمام این سال ها از کوبا حمایت سیاسی و اقتصادی کرده است و قرار نیست چیزی در سیاست خود تغییر دهد.
این اظهارات را رئیس وزارت خارجه سوریه در حاشیه مراسم شصت و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب کوبا در دمشق بیان کرد.
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
چین: امریکا ثروت سوریه را غارت کرده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала