اتحادیه اروپا ممکن است سقف قیمت گاز را 188 یورو تعیین کند

© Sputnik / Alexandre Demiantchouk  /  مراجعه به بانک تصاویر Gaz et dollars américains
Gaz et dollars américains - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2022
عضو شوید
وزیر Pannier-Ryunashe: اتحادیه اروپا ممکن است محدودیت قیمت گاز را 188 یورو تعیین کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر انتقال انرژی فرانسه گفت که پیشنهاد جدیدی از سوی ریاست جمهوری چک شورای اتحادیه اروپا در مورد سقف قیمت گاز تحت مکانیسم اصلاح بازار پیشنهاد می کند که آن را به 188 یورو در هر مگاوات ساعت محدود کنیم.
او پیش از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا که این مکانیسم مورد بحث قرار خواهد گرفت، به خبرنگاران گفت: «امروز پیشنهادی از سوی ریاست جمهوری داریم.»
کمیسیون اروپا قبلاً ایجاد یک مکانیسم اصلاح موقت بازار در اتحادیه اروپا را برای بزرگترین مرکز TTF اروپا پیشنهاد کرده است. طبق ایده کمیسیون اروپا، این مکانیسم می تواند به طور خودکار تحت دو شرایط راه اندازی شود. اولاً، قیمت تسویه قراردادهای آتی ماهانه بر روی شاخص TTF به مدت دو هفته از 275 یورو در هر مگاوات ساعت (کمی بیش از 2.8 هزار یورو به ازای هر هزار متر مکعب گاز) فراتر می رود، ثانیاً، فاصله بین قیمت TTF و قیمت جهانی LNG است. حداقل 58 یورو در هر مگاوات ساعت برای 10 روز معاملاتی متوالی.
Трубопровод Gazela для транспортировки российского газа в ЕС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
اروپا پلان تعیین سقف قیمت گاز روسیه را ندارد
با این حال، این سطح بسیار بالایی است: قیمت تسویه ماهانه قراردادهای آتی TTF تنها برای چند روز در آگوست امسال از 275 یورو در کل تاریخ هاب فراتر رفت.
وزیران قبلاً دو بار در مورد این مکانیسم بحث کرده اند اما در مورد سطح محدودیت قیمت توافق نکردند.
حجم گاز معمولاً در اروپا بر حسب مگاوات در ساعت (MWh) اندازه‌گیری می‌شود، در حالی که در روسیه با متر مکعب اندازه‌گیری می‌شود. این تفاوت به این دلیل است که رویکرد اروپا بر اساس میزان انرژی قابل تولید از گاز عرضه شده است. پس هر چه مقدار حرارت یا ارزش حرارتی گاز بیشتر باشد، حجم آن برای جوشاندن مثلاً یک لیتر آب کمتر و گرانتر است. در اروپا این رویکرد عینی تر در نظر گرفته می شود.
مذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
اروپا به دلیل امتناع از گاز روسیه یک تریلیون دالر خساره‌مند شده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала