تصمیم یونان برای انتقال اس-300 به اوکراین به خود یونان خطرناک خواند

© Sputnik / Mikhail Mokrushin /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم دافع هوای اس - ۴۰۰
سیستم دافع هوای اس - ۴۰۰ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
عضو شوید
گئورگی مرادوف، نماینده دائمی کریمه، تصمیم برای انتقال اس-300 به اوکراین را اقدامی خطرناک برای یونان خواند.
به گزارش اسپوتنیک، گئورگی مرادوف، نماینده دائمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در کریمه و معاون صدراعظم این جمهوریت گفت که انتقال دستگاه دافع هوا اس-300 توسط یونان به اوکراین گامی پرخطر خواهد بود.
وی افزود: "چنین اقدام آتن نه تنها نمایش بی‌معنی خصومت با روسیه است، بلکه گامی پرخطر در رابطه با منافع ملی خود آنها است".
An S-300 PMU-1 anti-aircraft missile launches during a Greek army military exercise near Chania on the island of Crete on December 13, 2013 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
یونان ادعای ترکیه مبنی بر استفاده آتن از اس-300 علیه اف-16 های انقره را تکذیب کرد
به گفته وی، مردم یونان فعلاً با صدای بلند نارضایتی خود را اعلام می کنند. مرادوف تاکید کرد که دستیاران رژیم کیف باید درک کنند که روسیه قبلا از روابط دوستانه با یونان و جمهوری قبرس استفاده کرده است.
او گفت: "اس-300 علیه روسیه کار نمی کنند، زیرا مجهز به سیستم تشخیص دوست یا دشمن هستند."
Gazeta.Ru می نوسد که با این همه، به گفته وی، انتقال این دستگاه ها به کیف می تواند به طور اساسی پتانسیل دفاعی یونان را تضعیف کند.
قابل ذکر است که در 16 دسامبر، نیکوس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع ملی یونان گفت که این کشور آماده ارسال دستگاه دافع هوا اس-300 به اوکراین است، اگر در پاسخ، ایالات متحده دستگاه دافع هوا پاتریوت را برای نصب در کرت به آتن بفرستد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала