بهرامی: همکاری نظامی امریکا و گروه طالبان برای مبارزه با داعش ادامه دارد

© @https://twitter.com ، محمد‌رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان
، محمد‌رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
عضو شوید
سفیر پیشین ایران در کابل می‌گوید: همکاری امریکایی‌ها و گروه طالبان در زمینه مبارزه با داعش خراسان کماکان ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، محمدرضا بهرامی سفیر پیشین ایران در افغانستان ادعا کرده است، که "بخش نظامی امریکا از هنگام مذاکرات دوحه در حوزه مبارزه با داعش خراسان با بخش نظامی طالبان کمیته مشترک نظامی داشتند".
محمدرضا بهرامی در یادداشتی که روز یکشنبه، ۲۷ قوس در خبرگزاری خبر آنلاین منتشر کرده، همچنین نوشته است اقتصاد کلان افغانستان از سوی طالبان مدیریت نمی‌شود.
در یادداشت آقای بهرامی آمده است: تاسیس یک نهاد در سوئیس و انتقال ۳.۵ میلیارد دالر از ذخایر ارزی افغانستان به آن نهاد که نحوه هزینه و استفاده از آن تحت نظارت یک تیم منتخب از سوی امریکا صورت می‌پذیرد، تزریق هفته ۴۰ میلیون دالر به صورت نقد به افغانستان و کمک‌های انسان‌دوستانه در کنار برخی موارد دیگر نشان می‌دهد که طالبان مدیریت اقتصاد کلان افغانستان را در اختیار ندارند.
بهرامی: تهران در هیج گفتگوی صلح که نماینده اافغانستان در آن نباشد شرکت نمی کند. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2019
بهرامی: تهران در هیچ گفتگوی صلح که نماینده افغانستان در آن نباشد شرکت نمی کند
این دیپلمات ارشد ایرانی در یادداشت خود، چالش‌های اصلی پیوندهای پاکستان و گروه طالبان را بررسی کرده و گفته است طالبان توقع اسلام‌آباد را برآورده نکرده‌اند.
در یادداشت آمده است: تعاملات چین و طالبان نیز توقع طرف چینی را ظاهرا تامین نکرده است.
به گفته آقای بهرامی، گروه طالبان بر خلاف توقع طرف چینی از تحویل اعضای جنبش اسلامی ترکستان شرقی خودداری ورزیدند و تنها آنها را از نواحی نزدیک به مرز مشترک با چین دور ساخته و خواسته‌اند اقدامی علیه منافع چین در افغانستان انجام ندهند.
آقای بهرامی می‌گوید: به رغم حضور نسبتا خوب بخش‌های اقتصادی چین در افغانستان، تا کنون حتی یک قرارداد اقتصادی مناسب بین دو طرف متعاقب روی کار آمدن طالبان منعقد نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала