ایمنی نیروگاه هسته ای زاپروژیا تنها با بیرون کردن جنگ افزارهای سنگین کیف امکان پذیر است

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС в Энергодаре
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
عضو شوید
یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپروژیا گفت، که ایمنی نیروگاه هسته ای زاپروژیا تنها با بیرون کردن جنگ افزارهای سنگین از کیف امکان پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپروژیا گفت: لازمه اصلی ایجاد یک منطقه امنیتی در پیرامون نیروگاه هسته ای زاپروژیا، باید بیرون کردن نیروهای اوکراینی به فاصله‌ای باشد که نتوانند به نیروگاه یورش ببرند.
آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای پیش از این بارها لزوم ایجاد منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه زاپروژیا را اعلام کرده بود.
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2022
پاسخ اولیانوف به ماکرون درباره نیروگاه هسته ای زاپروژیا
روگوف گفت: کشورهای غربی و رژیم زلنسکی به گمانه زنی در مورد ایجاد منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا ادامه می دهند. اگرچه برای همه آشکار است، که خطر نیروگاه هسته ای منحصراً از جانب شبه نظامیان زلنسکی است که بارها به سمت تاسیسات شلیک کردند.
بنابراین، تنها یک گزینه برای ایجاد یک منطقه امنیتی وجود دارد که در آن کیف، سربازان و سلاح‌های سنگین خود را در فاصله‌ای که نتوانند به نیروگاه هسته‌ای حمله کنند، منحرف کند.
در عین حال، به گفته وی،نگهداری از ایستگاه در صلاحیت روسیه خواهد بود.
نیروگاه هسته ای زاپروژیا در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت هر یک 1 گیگاوات است. از ماه مارچ تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد. وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، که این اقدام به منظور جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو موجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала