ارجنتاین در مسابقات جهانی فوتبال قهرمان شد + ویدیو

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Игрок сборной Аргентины радуются забитому мячу в финальном матче чемпионата мира по футболу между сборными Аргентины и Франции
Игрок сборной Аргентины радуются забитому мячу в финальном матче чемпионата мира по футболу между сборными Аргентины и Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
عضو شوید
تیم ملی فوتبال ارجنتاین با غلبه بر تیم ملی فرانسه در فینال جام جهانی قطر، برای سومین بار در تاریخ خود قهرمان شد.
به گزارش اسپوتنیک در مسابقه فینال که لحظات پیش در استادیوم لوسیل قطر و با حضور حدود 90 هزار نفر به پایان رسید، مسی و یارانش در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی فرانسه قهرمان دوره گذشته این رقابتها در روسیه به پیروزی رسیدند و کاپ قهرمانی را پس از سال ها به "بوینس آئرس" بردند.

گلهای این دیدار در جریان 90 دقیقه قانونی بازی در دقیقه 12 توسط مسی از روی نقطه پنالتی، دقیقه 37 توسط آنخل دیماریا برای ارجنتاین و ام باپه در دقایق 80 و 82 برای فرانسه به ثمر رسیدند. پس از ادامه نتیجه مساوی در زمان مدت بازی، مجددا لیونل مسی توانست در دقیقه 109 تیم ملی کشورش را جلو انداخته ولی فرانسوی ها توانستند دوباره در دقیقه 117 توسط امباپه بازی را به تساوی کشانده تا قهرمان جام در ضربات پنالتی مشخص شود.
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
مسی و یاران در فینال با هنرنمایی الوارز/ آرژانتین 3- کرواسی صفر
در ضربات پنالتی ارجنتاینی ها با درخشش "مارتینز" گولکیپر خود بهتر از فرانسوی ها کار کرده و در نهایت توانستند قهرمانی را به خود اختصاص دهند.
لیونل مسی با حضور در این دیدار از ریکارد لوتار ماتئوس عبور کرد و تنها به بازیکن مبدل شد که 26 بازی را در جام جهانی انجام داده است. این آخرین جام جهانی مسی خواهد بود. ستاره ارجنتاینی در مصاحبه اخیر خود این موضوع را تایید کرده بود.
وی با 2 گول زده در دیدار فینال و پیروزی در این دیدار، توانست تنها جای خالی قهرمانی های دوران پربار فوتبالی خود را تکمیل کرده و به اعتقاد بسیاری، تبدیل به بهترین بازیکن فوتبال در طول تاریخ شود.
در این دیدار همچنین، کیلیان امباپه فارورد جوان فرانسه با هت تریک خود توانست به عنوان "بهترین گلزن" مسابقات دست یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала