برگشت بیش از هفت صد هزار مهاجر به افغانستان در 9 ماه پسین

© https://twitter.comاخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران
اخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
عضو شوید
در 9 ماه گذشته، بیش از هفت صد هزار افغانستانی از ایران و پاکستان دوباره به افغانستان برگشته اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد می‌گوید، که از ماه جنوری تا اکتوبر امسال بیشتر از 660 هزار افغانستانی از ایران و بیش از 66 هزار دیگر از پاکستان به افغانستان برگشته اند.
صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نوشته است: "از جنوری تا اکتوبر امسال بیشتر از 660 هزار افغانستانی از ایران و بیشتر از 66 هزار دیگر از پاکستان به افغانستان برگشته اند. ما از کارهای بشردوستانه در اردوگاها در بخش‌های مرزی پشتیبانی می‌کنیم تا خدمات صحی و حمایت روانی-اجتماعی به خانواده‌های عودت‌کننده به افغانستان فراهم شود".
اخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
ادامه اخراج پناهجویان افغانستانی؛ تنها در هشت ماه بیش 40 هزار مهاجر از ترکیه اخراج شده است
با این حال، برخی از شهروندان که از ایران و پاکستان دوباره به افغانستان برگشته اند، می‌گویند که نگران آینده ناروشن شان استند.
این مهاجران از دشواری‌های هنگام برگشت به کشور نیز سخن می‌زنند.
محمد عالم، اخراج شده گفت: "چهار تا پنج بار رفتم ایران در همین بدختی در آنجا نه نان می‌دهند نه آب می‌دهند و اینطور زدن میکنه که هنوز هم داغ اش سر شانیم است".
حشمت‌الله، اخراج شده گفت: "خواست ما همین است که حکومت بر مردم زمینه کار را مساعد کند یک کاری را معین سازند تا مردم روزگار خود را تیر کنند ما نمی‌توانیم در این بدبختی اینجا ایستاد شویم".
روح‌الله، اخراج شده گفت: "من خودم که رد مرز شدم و به نیمروز آمدم یک افغانی نداشتم همینجا مامایم که است گفتم برایم تکت کند تا کابل".
این در حالی‌ست، که در هفته گذشته یک نشست چهار جانبه با حضور نمایندگان افغانستان، ایران، پاکستان و بخش مهاجران سازمان ملل متحد پیرمون حل چالش‌های مهاجران افغانستانی، در تهران برگزار شد.
یادآوری می کنیم، که با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان یکبار دیگر شهروندان افغانستان از دست این گروه دست به مهاجرت زدند و در یکسال بیش از 5 میلیون نفر این کشور را به خاطر ترس از طالبان و بیکاری ترک کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала