انتشار بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا در برابر روسیه

© AP Photo / Virginia MayoФлаги ЕС у здания штаб-квартиры организации в Брюсселе
Флаги ЕС у здания штаб-квартиры организации в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
عضو شوید
اتحادیه اروپا به طور رسمی بسته جدید تحریم های ضد روسیه را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی روسیه را رسما منتشر کرد.
بنابراین، تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه، اولگا لیوبیموا وزیر وزارت فرهنگ، سرگئی کراوتسوف وزیر آموزش و پرورش، والری فالکوف وزیر وزارت علوم و آموزش، آنتون کوتیاکوف وزیر کار، الکساندر کورنکوف وزیر وزارت شرایط اضطراری و کنستانتین چویچنکو وزیر دادگستری روسیه زیر محدودیت های شخصی اتحادیه اروپا قرار گرفت.
افزون بر این، تحریم هایی در برابر فرمانداران شماری از مناطق از جمله مناطق مسکو، نیژنی نووگورود، نووسیبیرسک و آستاراخان اعمال شد. ما همچنین درباره محدودیت هایی برای قضات دادگاه قانون اساسی و رئیس آن والری زورکین، 22 عضو شورای فدراسیون، 20 نماینده دومای دولتی صحبت می کنیم.
اتحادیه اروپا همچنین نیکیتا میخالکوف کارگردان فیلم، بوریس کورچونیکوف و مارینا کیم مجریان تلویزیونی، گریگوری لپس خواننده، سرگئی میخیف دانشمند علوم سیاسی و دیمیتری پوچکوف نویسنده و وبلاگ نویس را تحریم کرد.
Пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков на двенадцатой большой ежегодной пресс-конференции президента РФ Владимира Путина в Центре международной торговли на Красной Пресне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
پسکوف: جواب دندان شکن تحریم های اروپا را خواهیم داد
افزون بر این، این لیست شامل دختران رئیس چچن، رمضان قدیروف، آیشات و کارینا بود. دارایی‌های افرادی که درگیر تحریم‌های شخصی هستند در قلمرو اروپا بسته می‌شوند و افراد نیز از سفر به اتحادیه اروپا منع می‌شوند. افزون بر این، نیروهای هوافضای روسیه، نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوابرد، نیروهای عملیات ویژه، اداره اصلی ستاد کل و گارد روسیه تحت تحریم قرار گرفتند. علاوه بر این، این محدودیت ها بر احزاب "روسیه واحد"، حزب کمونیست فدراسیون روسیه، حزب لیبرال دمکرات، "روسیه عادل" و "مردم جدید" تأثیر خواهد گذاشت. همچنین بانک اعتباری مسکو و بانک خاور دور نیز در این فهرست قرار دارند.
محدودیت ها بر رسانه های روسیه نیز تاثیر گذاشت
در بیانیه آمده است: "به منظور مقابله با کمپین بین المللی سیستماتیک روسیه برای اطلاعات نادرست و دستکاری اطلاعات با هدف بی ثبات کردن کشورهای همسایه، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، شورا روند تعلیق مجوز پخش چهار رسانه دیگر را آغاز کرد: NTV / NTV Mir" "Russia 1"، REN TV و Channel One".
خاطرنشان می شود، که مطابق با منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا، این اقدامات مانع از انجام فعالیت این رسانه ها و کارمندان آنها در اتحادیه اروپا به جز پخش برنامه نخواهد شد. بنابراین، به عنوان مثال، روزنامه نگاران قادر به انجام تحقیق و مصاحبه خواهند بود.
افزون بر این، بروکسل ممنوعیت کامل مبادلات با بانک توسعه منطقه ای همه روسیه را معرفی کرد و آن را به لیست سازمان های دولتی یا دولتی روسیه اضافه کرد.
اتحادیه اروپا همچنین ارائه خدمات به مسکو را در زمینه تبلیغات، تحقیقات بازار، نظرسنجی عمومی و خدمات تست محصول و کنترل فنی ممنوع کرد.
علاوه بر این، بروکسل تحریم ها را در بخش هوانوردی تقویت کرده است. در این بیانیه همچنین آمده است: "اتحادیه اروپا ممنوعیت صادرات کالاها و فناوری های مرتبط با صنعت هوانوردی و فضایی را به موتورهای هواپیما و قطعات آنها گسترش خواهد داد. این ممنوعیت در مورد هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین اعمال خواهد شد".
اتحادیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد دسته جدید تحریم ها علیه روسیه به توافق نرسیدند
محدودیت ها علیه صنعت انرژی روسیه نیز در حال گسترش است. اکنون بروکسل سرمایه گذاری جدید در بخش معدن روسیه را ممنوع کرده است. در عین حال، اقدامات جدید بر فعالیت های مرتبط با مواد خام حیاتی تأثیری نخواهد گذاشت. علاوه بر این، تحریم‌های جدید بروکسل، شهروندان اتحادیه اروپا را از داشتن پست‌های ارشد در شرکت‌های دولتی و تحت کنترل دولتی در روسیه منع می‌کند. همچنین به دست آوردن یک مشارکت جدید یا گسترش موجود در شرکت های روسی که در بخش انرژی روسیه فعالیت می کنند ممنوع است.
شورا همچنین خاطرنشان کرد، که اتحادیه اروپا موضع قوی درباره امنیت غذایی دارد و تحریم های اروپا در برابر تجارت محصولات کشاورزی و غذایی بین کشورهای سومی و مسکو نیست. به منظور جلوگیری از اختلال در کانال‌های پرداخت محصولات کشاورزی، تصمیم گرفته شد انحراف جدیدی برای آزادسازی دارایی‌ها و در دسترس قرار دادن وجوه و منابع اقتصادی برای افراد خاصی که نقش مهمی در تجارت بین‌المللی کشاورزی و محصولات غذایی از جمله گندم و کود، پیش از گنجاندن آنها در فهرست داشته‌اند، معرفی شود.
شورای اتحادیه اروپا گفت: بروکسل فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین افزایش داده است و تاکنون 9 بسته تحریمی را پشت سر هم وضع کرده است که شامل اقدامات محدودکننده اقتصادی شخصی و بخشی است.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود، که سیاست مهار و تضعیف مسکو راهبردی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала