پولند از حمایت کی‌یف در سال بعدی امتناع ورزید

© Photo / Pixabay / AdnovakВид на реку Вислу и столицу Польши Варшаву
Вид на реку Вислу и столицу Польши Варшаву - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
عضو شوید
Politico: پولند از حمایت مالی اوکراین در حدود 18 میلیارد یورو خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیپلمات های اتحادیه اروپا، پولند از حمایت مالی اتحادیه اروپا از اوکراین در سال 2023 در سطح 18 میلیارد یورو به دلیل موضوع حداقل نرخ مالیات شرکت ها خودداری کرده است.
پیش از این، نمایندگی چک در اتحادیه اروپا گزارش داده بود که نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا با اعمال حداقل مالیات 15 فیصدی در اتحادیه اروپا بر سود شرکت های بزرگ موافقت کردند. وضع حداقل مالیات جهانی در بین کشورهای اتحادیه اروپا با مخالفت پولند و سپس هنگری مواجه شد که مالیات شرکتی 9 فیصدی دارد. همچنین در سطح وزیران، با وجود اختلاف نظرها، توافق در مورد تامین مالی اوکراین در سال 2023 در سطح 18 میلیارد یورو حاصل شد.
Президент Польши Анджей Дуда - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
پولند به اوکراین اجازه شرکت در تحقیقات سقوط راکت را نداد
یکی از دیپلمات‌ها اتفاقیرا که در حال رخ دادن است به عنوان "گروگان‌گیری" توصیف کرد، گفت: "ناامیدی شدید از آنجایی که پولند کمک‌ها به اوکراین را با مسدود کردن حداقل نرخ مالیات به خطر می‌اندازد".
به گفته این نشریه، رهبران کشورهای عضو بلاک باید "بسته ای" شامل حمایت از کیف، برنامه هزینه برای هنگری، "یخ زدایی" بودجه برای بوداپست و اصلاحات مالیات است، تصویب کنند. در صورت که تصویب یکی از نکات ویتو شود، هیچ یک از آنها تصویب نمی شود.
یک دیپلمات دیگر گفت: "این مانند یک رابطه ناسالم است، آنها مدام قول می دهند که دفعه بعد متفاوت خواهد بود، اما در اعماق ما می دانیم که بارها و بارها آسیب خواهیم دید."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала