- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

رئیس دفتر زلنسکی درخواست ها برای مذاکره با روسیه را مضحک خواند

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر Брифинг нового главы офиса президента Украины А. Ермака
Брифинг нового главы офиса президента Украины А. Ермака - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
عضو شوید
آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، درخواست ها برای مذاکره میان روسیه و اوکراین را "مضحک" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، یرماک در مقاله ای برای اکونومیست گفت: "نظر برخی از سیاستمداران غربی مبنی بر اینکه نشستن بر سر میز مذاکره اولین کاری است که باید قبل از حاکم شدن صلح در اوکراین انجام شود، یک اشتباه اساسی است. فراخوانی از هر دو طرف برای مذاکره قبل از اینکه روسیه حق واقعی اوکراین را به عنوان یک حاکمیت به رسمیت بشناسد مضحک است."
همانند زلنسکی، یرماک مراحلی را فهرست کرد که به گفته او باید قبل از نشستن طرفین بر سر میز مذاکره انجام شود. وی همچنین از جمله تامین انرژی، مواد غذایی، هسته ای، امنیت زیست محیطی و همچنین اقداماتی برای جلوگیری از تشدید تنش نام برد.
یرماک گفت: "نشستن بر سر میز مذاکره برای تایید پایان درگیری ها باید آخرین مورد در این فهرست باشد.
Работа спецназа РФ по позициям ВСУ на Харьковском  направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین از حملات زمستانی خبر داد
پیش از این، زلنسکی طی یک سخنرانی آنلاین در اجلاس سران گروه 20، چشم انداز خود را از اقداماتی برای بازگرداندن صلح در اوکراین متشکل از 10 نقطه اعلام کرد. از جمله پیشنهادات وی می توان به امنیت رادیویی و هسته ای، امنیت غذایی و انرژی، آزادی همه زندانیان، احیای تمامیت ارضی اوکراین، "خروج نیروهای روسیه" و توقف درگیری ها، "بازگشت عدالت" و مقابله با آن اشاره کرد. بوم کشی، جلوگیری از تشدید تنش، رفع "پایان جنگ". زلنسکی همچنین در نشست جی 20 گفت که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت"، سخنگوی مطبوعاتی دیمیتری پسکوف، رئیس جمهور روسیه در تفسیری به ریانووستی گفت که چنین سخنانی "کاملاً تایید" موضع کیف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه همیشه گفته است که برای مذاکره با اوکراین آماده است، اگر کی یف به بلوغ برسد، تلاش‌های میانجی‌گری کسانی که پیشنهاد می‌دهند در نظر گرفته خواهد شد.
الرئيس الروسي فلاديمير بوتين خلال قمة بحر قزوين السادسة في عشق أباد، تركمنستان 29 يونيو 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
پوتین: اتحادیه اروپا در تورم بی سابقه به سر می برد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала