هیئت های امریکا و ازبکستان در مورد همکاری های امنیتی و تجاری و افغانستان گفتگو کردند

© Facebook / Ministry of Labour of the Republic of UzbekistanВстреча представителей Министерства занятости и трудовых отношений республики Узбекистан с делегацией Комитета Сената США по международным отношениям
Встреча представителей Министерства занятости и трудовых отношений республики Узбекистан с делегацией Комитета Сената США по международным отношениям - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
نمایندگان ایالات متحده آمریکا و ازبکستان در نشست گفتگوی مشارکت استراتژیک بین دو کشور در روز سه شنبه در واشنگتن در مورد همکاری های امنیتی، وضعیت پیرامون افغانستان و توسعه روابط تجاری گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک طرفین که توسط سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه توزیع شده است، آمده است که نمایندگان ایالات متحده آمریکا و ازبکستان در نشست گفتگوی مشارکت استراتژیک بین دو کشور در روز سه شنبه در واشنگتن در مورد همکاری های امنیتی، وضعیت پیرامون افغانستان و توسعه روابط تجاری گفتگو کردند..
خاطرنشان می شود که دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، نماینده طرف آمریکایی و ولادیمیر نوروف، وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان، ریاست هیئت ازبکستان را بر عهده داشتند.
در این متن آمده است: "هیئت‌ها بر تعهد به ارتقای مشارکت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و همچنین حفظ محیط مساعد برای فعالیت‌های تجاری در هر دو کشور تأکید کردند.
Государственный флаг Узбекистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
ازبکستان و سازمان ملل در مورد تلاش های دوجانبه برای حل مشکل افغانستان گفتگو کردند
در این سند آمده است: "علاوه بر این، هیئت‌ها در مورد تلاش‌های جاری در مورد افغانستان بحث کردند، ایالات متحده از همکاری ازبکستان در ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور تشکر کرد."
در این بیانیه همچنین آمده است: "هیئت‌ها همچنین درباره همکاری‌ها در مورد مسائل کلیدی امنیتی، از جمله سازماندهی حفاظت از مرزهای دولتی و قابلیت‌های دفاعی، و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم، گفتگو کردند." در این گزارش همچنین آمده است: "لو دستیار وزیر بر تعهد ازبکستان به صلح و امنیت در منطقه تأکید کرد".
یک هیئت ازبکستانی به رهبری نوروف از 12 تا 14 دسامبر برای شرکت در دومین نشست گفتگوی مشارکت استراتژیک بین ازبکستان و ایالات متحده در ایالات متحده حضور دارد. پیشتر در روز سه شنبه، سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان مذاکرات با نوروف، از سیاست منطقه ای اتخاذ شده توسط تاشکند با هدف تقویت درک متقابل در آسیای مرکزی بسیار قدردانی کرد. به نوبه خود، وزارت امور خارجه گفت که بلینکن و نوروف در نشستی در واشنگتن درباره کمک به ساکنان افغانستان و اوکراین صحبت کردند
ساخت کلیسا در عربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2022
ازبکستان و عربستان سعودی درباره حل مسالمت آمیز بحران افغانستان گفتگو کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала