دستگیری 7 کارمند یونیسف در پنجشیر توسط طالبان

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
4 مرد و سه زن از کارمندان یونیسف در بازداشت طالبان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه اطلاعات روز،(چهارشنبه، ۲۳ قوس) منابع معتبر از پنجشیر گفتند که هفت کارمند داخلی یونیسف به‌شمول چهار مرد و سه زن هفته‌ی گذشته برای سروی کودکان، دانش‌آموزان و مادران شیرده به ولسوالی دره رفته بودند، اما از سوی نظامیان طالبان بازداشت و زندانی شدند.
منابع همچنین گفتند که این تعداد کارمندان یونیسف در هماهنگی با مسئولان محلی طالبان در ولایت پنجشیر به روستای "مجنستو" دره‌ی عبدالله‌خیل ولسوالی دره رفته بودند، اما از سوی نیروهای این گروه بازداشت و در قرارگاه نظامی‌شان زندانی شدند.
به‌گفته‌ی منابع، طالبان در پایان روز این کارمندان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) را رها کردند، اما به آنان اجازه‌ی سروی در منطقه را ندادند.
از سوی هم، منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان در هر روستای این ولایت دو تا سه قرارگاه نظامی دارند و حضور نظامیان این گروه در داخل روستاها، زندگی را برای مردم دشوار کرده است.
ولایت پنجشیر در طی بیش از یک سال گذشته کانون درگیری‌های سنگین میان طالبان و نیروهای "جبهه مقاومت" به رهبری احمد مسعود بوده است. در حال حاضر اما به‌دلیل سردی هوا، شدت درگیری میان دو طرف به‌گونه‌ی قابل ملاحظه کاهش یافته است.
تصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
دستگیری چهار طالب بومی پنجشیر از سوی مسئولان گروه طالبان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала