محسن داور: چیرگی گروه طالبان بر افغانستان ناروا است

© Mohsin Dawar Twitter محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2022
عضو شوید
رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس پاکستان، اایالات متحده امریکا را به بازی دوگانه در منطقه و ایجاد نابسامانی در افغانستان متهم کرد و گفت: گروه طالبان با بکارگیری از پیمان دوحه چیرگی ناروای خود را بر افغانستان تحمیل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، منابع خبری پاکستانی نوشت: محسن داور در جریان سخنانی در نشست نمایندگان مجلس با موضوع تحولات افغانستان از سیاست دولت اسلام‌آباد در قبال افغانستان نیز انتقاد کرد.
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است
وی اظهار داشت: امریکا و طالبان با یک‌ تبانی از قبل برنامه ریزی شده پیمان صلح دوحه را به وجود آوردند و سپس فضای افغانستان برای طالبان خالی شد.
این نماینده مجلس پاکستان تاکید کرد: طالبان در افغانستان و گروه تحریک طالبان پاکستان دو روی یک سکه هستند، طالبان با زور اسلحه و خشونت تسلط نامشروع در افغانستان دارد و تحریک طالبان پاکستان نیز با ترور و خشونت درصدد تسلط بر پاکستان است.
وی گفت: امریکایی‌ها با استفاده از پیمان دوحه به طالبان مشروعیت دادند و اکنون رهبران دولت‌های سیاسی در افغانستان را مقصر می‌شناسند و این بیانگر بازی دوگانه آنان با افغانستان و نابسامان شدن این کشور است.
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
جلوگیری از سفر محسن داور برای اشتراک در نشست امنیتی هرات از سوی پاکستان
یادآوری می کنیم، که تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد پس از حادثه اخیر تیراندازی از خاک افغانستان به قلمروی پاکستان وارد مرحله تازه‌ای شد. پاکستان نیروهای طالبان را به هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب حصارکشی صورت گرفته در مرز ۲ کشور متهم می‌کند. در حادثه مذکور ۶ غیرنظامی پاکستان کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
وزیر دفاع پاکستان روز گذشته اعلام کرد: پس از عذرخواهی رسمی حکومت طالبان از اسلام‌آباد درپی حادثه روز گذشته در منطقه چمن، پاکستان مرز خود را با افغانستان بازگشایی کرد.
رهبران بلندپایه سیاسی و نظامی پاکستان با هشدار به حاکمان افغانستان، از کابل خواستند اجازه ندهد حوادث مرزی در آینده تکرار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала