شبه نظامیان چادی، ادلب را به مقصد اوکراین ترک می کنند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на крыше Верховной Рады Украины в Киеве
Флаг на крыше Верховной Рады Украины в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2022
عضو شوید
اختصاصی
شبه نظامیان از کشور چاد به عنوان مزدور به اوکراین و در کنار نیروهای مسلح اوکراین فرستاده می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع ادلب به اسپوتنیک عربی گفتند، که گروه جدیدی از جنگجویان خارجی از روستاهای جسر الشغور و لاذقیه در شمال شرقی سوریه به سمت یک درگیری مسلحانه بسیار متفاوت حرکت کرده اند.
عمدتاً شبه‌نظامیان چادی ترک می‌کنند: آنها به عنوان مزدور به اوکراین و در کنار نیروهای مسلح اوکراین فرستاده می‌شوند.
به گفته منابع، تنها در ماه نوامبر، حدود 40 جنگجوی چادی که به عنوان یک جامعه تروریستی جداگانه در ولایت ادلب زندگی می کردند (این مناطق به طور اسمی تحت کنترل جنگجویان اویغور از "حزب اسلامی ترکستان" هستند) در سه گروه به این کشور از طریق خاک ترکیه و از آنجا به اوکراین فرستاده شدند.
این منابع همچنین خاطرنشان کردند که روند، انتقال شبه نظامیان با هماهنگی رهبری گروه های تروریستی "حزب اسلامی ترکستان" و "جبهة النصره" از یک سو و ژاندارمری ترکیه از سوی دیگر انجام شده است. مرحله اول این انتقال در منطقه مرزی بین شهر حرم سوریه و شهر ریحانلی در جنوب ترکیه انجام شد.
Американский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کشته شدن یک مزدور کانادایی که برای اوکراین می جنگید
منابع تایید کردند، که اخیرا مذاکراتی بین سازمان تروریستی حیات تحریر الشام و نمایندگان شبه نظامیان چاد در ادلب انجام شده است. به چادی ها قول کمک برای نقل مکان به خاک اوکراین داده شد: آنها باید وارد به اصطلاح "لژیون خارجی" نیروهای مسلح اوکراین شوند. به مزدوران قول حقوقی تا سقف 6000 دالر در ماه و همچنین کمک در اعزام بعدی خانواده هایشان به اوکراین و تهیه مسکن داده شد.
به گفته منابع، در جریان همین مذاکرات، گروه های تروریستی توافق کردند که حدود 40 شبه نظامی چاد از ولایت ادلب خارج شوند - مواضع آنها توسط نمایندگان جبهه النصره گرفته شود. در عین حال، بیش از 20 شبه نظامی چادی در ادلب باقی نمی مانند: ما در مورد حفظ مقر آنها در منطقه دارکوش در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه صحبت می کنیم.
این منابع همچنین توضیح دادند، که جنگجویان چادی، مانند اویغورها، چندان مایل به جنگیدن در کنار نیروهای مسلح اوکراین نیستند: قومیت آنها می تواند مشکلاتی ایجاد کند. بلی، و وضعیت پناهندگان در اروپا پس از آن دیگر امکان پذیر نخواهد بود.
یادآوری می کنیم، که شبه نظامیان چاد در سال 2017 وارد سوریه شدند. در حال حاضر، آنها در سه اجتماع به هم پیوسته در منطقه بین روستای جسر الشغور در بخش جنوبی ادلب و چندین روستا در شمال شرقی لاذقیه قرار دارند. این مناطق تحت کنترل گروه اویغور "حزب اسلامی ترکستان" است. افزون بر ستیزه جویان چاد، شبه نظامیان آلبانیایی و ازبیکستانی نیز تحت الحمایه گروه اویغور می جنگند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала