نبرد بزرگ برای تغییر سیستم اقتصاد جهانی بین غرب و روسیه

  Euros Being Burnt - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2022
عضو شوید
نشریه چهل و پنج 19: روسیه و غرب نبرد بزرگی را برای آینده سیستم مالی جهان آغاز کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت فارلی ستون نویس در مقاله ای برای نسخه آمریکایی 19FortyFive این نظر را بیان کرد که غرب وارد یک "نبرد بزرگ" با روسیه برای آینده کل سیستم مالی جهانی شده است.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و ژاپن کمپین ضد روسی را به راه انداختند که به صورت "تحریم هایی در چنین مقیاسی بیان می شود که قبلاً در تاریخ مالی جهان دیده نشده است." به‌ویژه، نویسنده یادآوری می‌کند که 300 میلیارد دلار ذخایر ارزی که روسیه در خارج از کشور نگهداری می‌کرد، در واقع مسدود شده بود. با این حال، تحریم ها به مسکو اجازه داد تا از دارایی های مسدود شده خود برای پرداخت بهره بدهی های دولتی بدون تردید استفاده کند.
علاوه بر این، چندین بانک بزرگ روسیه از سیستم پرداخت سوئیفت قطع شدند. با این حال، مسکو رسمی اقداماتی را برای حفاظت و تقویت پول ملی انجام داد و از مصرف کنندگان خارجی منابع انرژی خواست که هزینه گاز و نفت را به روبل پرداخت کنند.
Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба Валдай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2022
پوتین: روسیه به کشورهایی که سقف قیمتی برای آن تعیین می کنند، نفت نمی فروشد
در اوایل دسامبر، تحریم های نفتی به اجرا درآمد، اتحادیه اروپا پذیرش نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می شد متوقف کرد. کشورهای گروه 7، استرالیا و اتحادیه اروپا سقفی برای قیمت نفت تحویلی روسیه به این روش 60 دلار در هر بشکه در نظر گرفته اند. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر در واکنش به این وضعیت، گفت که روسیه سقف قیمت سوخت را نخواهد پذیرفت، حتی اگر مجبور به کاهش تولید شود.
فارلی نتیجه می گیرد که روسیه و غرب برای آینده کل سیستم مالی جهانی وارد یک "نبرد بزرگ" شده اند.
از 24 فوریه، روسیه عملیات ویژه نظامی را برای غیرنظامی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
غرب پس از آغاز عملیات نظامی ویژه، فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش داد. این امر منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. ولادیمیر پوتین سیاست مهار و تضعیف مسکو را یک استراتژی بلندمدت برای کشورهای غربی خواند. به گفته وی، تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرد. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
اتحادیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
در اروپا از آماده سازی بسته جدید تحریم ها علیه روسیه سخن می گویند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала