روسیه را به بی ثبات نمودن وضع در مالداویا متهم کردند

© Sputnik / Miroslav Rotar /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Республики Молдова Майя Санду
Премьер-министр Республики Молдова Майя Санду - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
رئیس جمهور مالداویا مدعی است که روسیه در تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در این جمهوری است.
به گزارش اسپوتنیک، مایا ساندو رئیس جمهور مالداویا طی مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان گفت: "ما در حال مبارزه با یک جنگ ترکیبی هستیم، روسیه تلاش های برای بی ثبات کردن اوضاع در مالداویا دارد. تبلیغات بخشی از یک جنگ ترکیبی است، تبدیل منابع انرژی به سلاح نیز بخشی از یک جنگ ترکیبی می باشد."
Участники акции протеста оппозиции в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
پریدنسترووی پیشنهاد معاهده صلح را به مالدویا مطرح کرد
به گفته وی، گروپ های فساد در مالداویا، همراه با نیروهای سیاسی طرفدار روسیه، و با حمایت این کشور، تظاهرات را برای بی ثبات کردن اوضاع سازماندهی کردند.
ساندو افزود: " این واقعیت که ما مشکل ترانس دنیستر را داریم و اینکه قوای روسیه که چندین دهه است به طور غیرقانونی در آنجا حضور دارند، خطرات را برای امنیت کشور من افزایش می دهد".
در بهار امسال، اعتراضات مخالفین در مالداویا علیه افزایش قیمت ها و بحران اقتصادی آغاز شد. اقدامات جداگانه‌ای توسط حزب سوسیالیست‌ها، که قبلاً توسط "دودون" رهبری می‌شد، و همچنین حزب "شور" انجام شد. تظاهرکنندگان از افزایش بی سابقه قیمت گاز، سایر منابع انرژی و مواد غذایی و همچنین تورم بالا و کاهش معیارهای زندگی خشمگین بودند. معترضین، مقامات کشور را به ناتوانی در حل بحران متهم می کنند و به تورم بی سابقه در 20 سال گذشته اشاره می کنند که در ماه سپتامبر به عدد 33.97 فیصد رسیده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала