خستگی و نگرانی اروپا از پذیرش پناهجویان اوکراینی

© Photo / Правительство РФБеженцы из ДНР и ЛНР в воронежской области
Беженцы из ДНР и ЛНР в воронежской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
کشورهای اروپایی اقدامات بیشتری را برای مقابله با انبوه پناهجویان اوکراینی انجام می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز در گزارشی با اشاره به بحران پناهجویی و انرژی در اروپا نوشت: در دهمین ماه جنگ در اوکراین و تداوم ورود پناهندگان اوکراینی به اروپا، استقبال گرم از مهاجران جای خود را به خستگی و بیم و نگرانی داده‌است.
امی کازمین، سام فلمینگ و رافائل میندر ستون نویسان در مقاله ای برای فایننشال تایمز می نویسند، اروپا از پذیرش پناهجویان از اوکراین خسته شده است و شروع به تصویب قانون برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی کرده و برای موج جدیدی در زمستان امسال آماده می شود.
نویسندگان خاطرنشان کردند: "تعداد پناهندگان از اوکراین و سایر کشورهای این قاره شگفت‌انگیز است. از جنوری تا سپتامبر، اوکراینی‌ها 4.4 میلیون درخواست برای حمایت موقت در اتحادیه اروپا ارسال کردند، اگرچه فرض می‌شود که صدها هزار نفر قبلاً به خانه بازگشته‌اند".
Силуэты людей на фоне британского флага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2022
خودداری بریتانیایی ها از جایدهی به پناهندگان اوکراینی
به گفته خبرنگاران، کشورهایی مانند ایتالیا، تحت دولت جدید جورجی ملونی، خواستار اقدامات سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی هستند.
ناظران خاطرنشان کردند، که علیرغم اینکه در ماه های اول پس از آغاز درگیری، اروپایی ها به گرمی از پناهندگان اوکراینی استقبال کردند، اما اکنون به دلیل افزایش تورم و کاهش بودجه کشورهای اروپایی نسبت به آنها خونسردتر هستند. بسیاری از برنامه های دولتی کشورهای مختلف این قاره برای حمایت از مهاجران دیگر نمی توانند با تعداد زیاد آنها که به ویژه در شهرهای بزرگ همچنان رو به افزایش است، مقابله کنند.
نویسندگان خاطرنشان کردند که در آلمان برای حل این مشکل گزینه توزیع پناهندگان در سراسر اروپا را پیشنهاد می کنند.
با این حال، دو دستگی بر سر مهاجرت همچنان در اتحادیه اروپا عمیق و عمیق تر می شود. در نشست وزرا در بروکسل در روز پنجشنبه هم این وضعیت به خوبی مشخص بود. اتریش در این نشست پیشنهاد گسترش مرزهای شنگن تا رومانی و بلغارستان را وتو کرد. این اقدام وین واکنش تند رومانی را به دنبال داشت و برخی سیاستمداران آن خواستار تحریم شرکت‌های اتریشی شدند.
یادآوری می کنیم، که عملیات نظامی ویژه از 24 فیبروری در اوکراین در حال انجام است. رئیس دولت روسیه، ولادیمیر پوتین، وظیفه این کشور را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала