امریکا از کشورهای اروپایی که بخاطر بحران اوکراین از هم فاصله گرفتند نام برد

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
عضو شوید
نیویورک تایمز: تنش بین پولند و آلمان از آغاز درگیری اوکراین، وحدت اتحادیه اروپا را تضعیف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، استفان ارلانگر ستون نویس در مقاله ای برای نیویورک تایمز می نویسد که درگیری در روابط سیاسی و دیپلماتیک بین آلمان و پولند با ادامه بحران اوکراین در حال عمیق تر شدن است و انسجام و همبستگی در ناتو و اتحادیه اروپا را تضعیف می کند.
به گفته نویسنده، این انشعاب به ویژه پس از پیشنهاد برلین برای ارسال دو سامانه دفاع هوایی پاتریوت به ورشو در رابطه با حادثه 15 نوامبر، زمانی که موشک‌های اوکراینی در خاک پولند سقوط کرد و چندین نفر را کشت.
در ابتدا، طرفین به توافق رسیدند، اما سپس پولند شروع به اصرار بر انتقال سلاح به اوکراین کرد. نویسنده خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نگرانی و انتقاد عمومی متفقین پولندی‌ها را به پذیرش موشک‌ها برگردانده است.
Командир польского танка на военных учениях НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
نیروهای ویژه پولند به دنبال "عوامل روس" در مارگانتس خواهند بود
نویسنده مدیر به نقل از صندوق مایکل بارانوفسکی عامل منطقه ای مارشال آلمان می نویسد: "کل این داستان مانند اشعه ایکس از روابط غم انگیز بین پولند و آلمان است. همه چیز حتی بدتر از آن چیزی است که فکر می کردم و مدت زیادی است که این را تماشا می کنم.".
ناظر تاکید کرد که روابط بین ورشو و برلین برای چندین دهه متشنج بوده است. پولند همواره از روابط آلمان با روسیه انتقاد کرده است.
ارلانگر همچنین خاطرنشان کرد که در پس زمینه درگیری اوکراین، بی اعتمادی به همکاری های امنیتی بین کشورهای اروپای غربی و حوزه بالتیک عمیق تر شده است.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. رئیس دولت تاکید کرد که هدف نهایی آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
امضای بیانیه ای در پشتیبانی از اوکراین از سوی نخست وزیران اوکراین، لهستان و لیتوانیا
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала