آفریقای جنوبی خواستار ایجاد منطقه آزاد تجارتی بریکس شد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر قمة مجموعة العشرين 2019 في مدينة أوساكا، اليابان 28 يونيو/ حزيران 2019 - الرئيس الروسي فلاديمير بوتين ونظيره الصيني شي جين بينغ ورئيس الوزراء الهندي ناريندرا مودي، ورئيس جنوب أفريقيا ورئيس البرازيل
 قمة مجموعة العشرين 2019 في مدينة أوساكا، اليابان 28 يونيو/ حزيران 2019 - الرئيس الروسي فلاديمير  بوتين ونظيره الصيني شي جين بينغ ورئيس الوزراء الهندي ناريندرا مودي، ورئيس جنوب أفريقيا ورئيس البرازيل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
عضو شوید
رئیس اداره شهر دوربان، موسی مبهله از کشورهای بریکس خواست تا منطقه آزاد تجاری ایجاد کنند.
به گزارش اسپوتنیک، موسی مبهله، رئیس اداره شهر دوربان آفریقای جنوبی به ریانووستی گفت که بریکس باید یک منطقه آزاد تجاری ایجاد کند.
وی گفت: ما دوست داریم کشورهای بریکس یک منطقه آزاد تجاری ایجاد کنند، این باید مورد بحث قرار گیرد، زیرا می خواهیم به توسعه روابط تجاری در برجام کمک کنیم.
این مقام آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: همکاری روسیه و آفریقای جنوبی همیشه مثمر ثمر بوده و عضویت در برجام تنها باعث تقویت آن شده است.
"وقتی کوچک بودم، می دانستم که روس ها ما را آزاد می کنند، به ما کمک می کنند تا در برابر سلطه اروپا مقاومت کنیم. روس ها همیشه دوستان ما بوده اند و با ظهور بریکس و بانک توسعه بریکس، این همکاری ها فقط تشدید شده است. با این حال به این ساختار روی آورده‌ام، اما می‌خواهم درباره فرصت‌هایی که این بانک فراهم می‌کند بیشتر بدانم. می‌توانم به شما اطمینان دهم که به لطف برجام، روابط ما در حال قوی‌تر شدن است."
بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
علاقمندی سیزده کشور جدید به کار گروه بریکس
وی همچنین پیشنهاد کرد که اجلاس بعدی بریکس در دوربان برگزار شود که به آن "دروازه آفریقا" می گویند، زیرا از آنجا است که بیشتر محموله های آفریقای جنوبی به کشورهای دیگر ارسال می شود، این بزرگترین بندر در نیمکره جنوبی است.
پیش از این، مزووکیلی ماتوکا، سفیر آفریقای جنوبی در روسیه به ریانووستی گفته بود که بحران سیاسی در کشورش در ارتباط با تحقیقات علیه سیریل رامافوزا، رئیس جمهور فعلی، که توسط حزب مخالف آغاز شده است، تأثیر منفی بر روابط با روسیه نخواهد داشت و تأثیری برعضویت این کشور در BRICS نخواهد داشت.
بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند. تعدادی دیگر از کشورها از جمله آرژانتین، ایران و همچنین به گفته وزارت خارجه چین، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و مصر خواهان پیوستن به بلوک اقتصادی هستند.
金砖国家 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
تغییر قدرت در جهان از غرب به شرق
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала