ویکتور بوت روس با گرینر بسکتبالیست آمریکایی تبادله شد

© SputnikViktor Bout
Viktor Bout  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه: مبادله ویکتور بوت روسی با یک آمریکایی امروز در فرودگاه ابوظبی با موفقیت انجام شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه اعلام کر: در 8 دسامبر 2022، در فرودگاه ابوظبی، روند مبادله ویکتور بوت شهروند روسیه با بریتنی گرینر شهروند آمریکایی که به ترتیب در موسسات اصلاح و تربیت ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه در حال گذراندن دوران محکومیت بود، با موفقیت انجام شد.
این وزارتخانه تاکید کرد که روسیه برای مدت طولانی در حال مذاکره با ایالات متحده برای بازگشت بوت بوده است، با این حال، "واشنگتن قاطعانه از گفتگو در مورد این موضوع خودداری کرد.
در ایالات متحده، به نوبه خود، مبادله نیز تایید شد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که با گرینر صحبت کرده است، او در یک هواپیما در حال حرکت به سمت ایالات متحده است.
Президент Джо Байден выступает на Арлингтонском национальном кладбище в Национальный день памяти США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
پيام اضطراري بايدن
به گفته منابع CNN، این مبادله شامل پل ویلان که در روسیه به جرم جاسوسی محکوم شده است، نمی شود.
به یاد بیاورید که ویکتور بوت در سال 2009 در تایلند توسط افسران اطلاعاتی آمریکا که مخفیانه کار می کردند دستگیر شد. او در ایالات متحده به تهیه توطئه ای برای کشتن شهروندان و ارتش آمریکا و همچنین حمایت از تروریسم و ​​قاچاق غیرقانونی راکت های نظامی متهم شد. در سال 2012، دادگاهی در نیویورک، ویکتور بوت روس را مجرم شناخته و او را به 25 سال زندان محکوم کرد.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوتین از کار نیروهای هوایی روسیه در منطقه عملیات ویژه تمجید کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала