شی جین پینگ: چین آماده شراکت با ریاض در تجارت و سرمایه گذاری است

© AP Photo / Andy WongСи Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок
Си Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عضو شوید
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز پنجشنبه در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، گفت: چین آماده است همکاری با ریاض در زمینه تجارت، سرمایه گذاری، اقتصاد دیجیتال و اکتشاف فضا را پیش ببرد.
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ گفت: چین آماده تعمیق همکاری با عربستان سعودی در زمینه ظرفیت تولید و ساخت زیرساخت ها و همچنین ترویج ساخت خوشه صنعتی چین و عربستان در شهر جیزان و پروژه های زیرساختی بزرگ است.
وی خاطرنشان کرد: پکن همچنین آماده است تا سطح تجارت، سرمایه گذاری و همکاری های مالی، گسترش همکاری ها در زمینه تجارت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال، منابع انرژی جایگزین، فناوری پیشرفته، تحقیق و توسعه فضایی را گسترش دهد.
او گفت که چین همچنین آماده است تا فعالانه در فرآیند صنعتی سازی عربستان سعودی شرکت کند و به تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور کمک کند.
رهبر چین روز چهارشنبه برای یک سفر دولتی وارد عربستان سعودی شد که تا 10 دسامبر ادامه خواهد داشت و رهبر چین در اولین اجلاس سران چین و کشورهای عربی و نشست شورای همکاری چین و خلیج فارس شرکت خواهد کرد. مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر گفته بود که اولین نشست چین و اعراب برای توسعه روابط بین پکن و کشورهای منطقه اهمیتی تاریخی خواهد داشت.
توافق ایران و چین در باره بازگشت نقدی پول نفت به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
چین از کاهش قابل توجه سیاست ضد کووید خبر داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала