وزیر خارجه پاکستان: با گروه طالبان درباره گروه‌های تروریستی گفت و گو می کنیم

© @https://twitter.com بلینکن: برای دستیابی به اهداف مشترک در افغانستان با پاکستان همکاری خواهیم کرد
بلینکن: برای دستیابی به اهداف مشترک در افغانستان با پاکستان همکاری خواهیم کرد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان گفته است، که اسلام‌آباد برای مبارزه با تحریک طالبان پاکستان و جلوگیری از تهدید گروه‌های تروریستی با گروه طالبان افغانستان همکاری خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره و در واکنش به سوال مطرح شده درباره تحریک طالبان پاکستان؛ نارضایتی درباره فعالیت‌های این گروه را مطرح کرد و ادامه داد: این گروه نگران کننده است. قطعا آنها در یک‌سری حملات خشونت آمیز در گذشته دست داشتند.
وی همچنین گفت: متاسفانه حملات تروریستی هنوز هم در جریان هستند و ما از افغانستان و مقام‌های موقت در این کشور انتظار داریم تا به چالش‌های ناشی از گروه‌های تروریستی رسیدگی کنند.
احتمال بسته شدن کنسولگری پاکستان در افغانستان
اما کابل اعلام کرده که تحریک طالبان پاکستان یک مسأله داخلی پاکستان است و تهدیدی از سوی خاک افغانستان برای دیگر کشورها به شمار نمی‌رود.
بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت کابل گفت: افغانستان به تعهدش درباره روابط خوب با همه کشورها به ویژه همسایگانش پایبند است. ما امنیت را برای خود و دیگر کشورهای همسایه مهم می‌دانیم.
در سال روان، افغانستان چندین دور مذاکره بین تحریک طالبان پاکستان و هیاتی از دولت اسلام آباد را میانجی‌گری کرده که به توافق آتش‌بس بین دو طرف منجر شده است.
ماه گذشته میلادی نیز تحریک طالبان پاکستان توافق آتش‌بس با دولت اسلام آباد را پایان داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала