دستگاه جاسوسی آمریکا در افغانستان فعال است

© @https://twitter.comکاظمی قمی
کاظمی قمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
عضو شوید
کاظمی قمی: دستگاه جاسوسی آمریکا همچنان در افغانستان فعال است.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گفت: آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه‌های جدید در غرب آسیا است و آن‌ها در آواره کردن مردم افغانستان سهیم هستند.
حسن کاظمی قمی با حضور در برنامه صف اول اظهار کرد: آمریکای متکبر به دنبال منافع ملت‌ها نیست.
نماینده ویژه رئیس جمهورایران در امور افغانستان در ادامه دلیل اصلی شکست آمریکا در افغانستان را همراهی نکردن مردم این کشور دانست و گفت: آمریکایی‌ها نمی‌گذارند در کشورهای، چون افغانستان دولت قوی شکل بگیرد.
کاظمی قمی درباره خروج آمریکا از افغانستان افزود: این بی ثباتی و هرج و مرج همان چیزی بود که آمریکا می‌خواست تا ثابت کند نبود ما موجب عدم ثبات در افغانستان می‌شود.
وی با بیان اینکه داعش توسط آمریکا ایجاد شد، خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه‌های جدید در غرب آسیا است تا با چین رقابت کنند و امروز آن‌ها در آواره کردن مردم افغانستان سهیم هستند.
نماینده ویژه رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظامیان آمریکا فرار کردند، اما مداخله گری آنان در امور افغانستان هنوز تمام نشده است، تاکید کرد: دستگاه جاسوسی آمریکا همچنان فعال است و آمریکا هنوز بر حریم هوایی افغانستان کنترل دارند.
کاظمی قمی خاطرنشان کرد: آمریکا به شدت در بازی روانی در این یک سال و چند ماه تلاش کردند جنگ‌های قومی مذهبی راه بیندازند و حوادثی مانند بلخ پیش آمد. آمریکا با متحدانش مانند انگلیس و برخی کشور‌های عربی تلاش می‌کنند امروز یک فضای بی اعتمادی بین طالبان و جمهوری اسلامی ایران برای درگیری شکل دهند.
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه حمایت از مردم افغانستان و بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است و این سیاست تبیین شده است. حمایت یعنی کمک به مردم افغانستان و اگر مردم افغانستان از این سیاست منتفع شوند ایران هم منتفع می‌شدند.
وی با بیان اینکه داعش در دانشگاه موصل ۱۲۰۰ دانشجو را ذبح کرد، ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس و متحدان منطقه‌ایش بودند که داعش را ایجاد کردند و آن‌ها می‌خواهند ایران در امنیت منطقه ورود نکند، چون آمریکا می‌خواهد چنین نشود و در جنگ اوکراین هم شاهدیم.
نماینده ویژه رئیس جمهور ضافه کرد: کاری که ایران در این مدت انجام داد کمک به مهار تروریسم، کاهش مهاجران و ایجاد همگرایی منطقه‌ای در حوزه مبارزه با تروریسم و تشکیل دولت مردمی در افغانستان بود. ایران نخستین حکومتی بود که بر تشکیل دولت مردمی از همه اقوام در افغانستان تاکید کرد تا دولت با ثبات قدرتمندی شکل بگیرد تا بتواند هم به مردم خود کمک کند و هم نقشه‌های آمریکا رانقش بر آب کند.
کاظمی قمی ادامه داد: جمهوری‌اسلامی ایران موضوع گفتگوی افغان - افغان را مطرح کرد، چون تنها راه از بین رفتن تروریسم و رسیدن به ثبات از مسیر شکل گیری دولت مردمی می‌داند در حالیکه آمریکایی‌ها می‌گفتند بعد از افغانستان نوبت ایران است.
وی افزود: کار ایران نه مداخله گری بلکه ایجاد امنیت و ثبات است موضوعی که اقناع جامعه جهانی را به همراه دارد.
کاظمی قمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
قمی: نمایندگان ایران و افغانستان پس از درگیری میان مرزبانان دوکشور جلسه برگزار کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала