امریکایی ها سیاست واشنگتن در قبال ایران و چین را بزدلانه خواند

© Depositphotos.com / СarlosphotosФлаг США
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
عضو شوید
فاکس نیوز: سیاست واشنگتن در قبال ایران و چین در آمریکا بزدل خوانده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سناتور جمهوری خواه ایالات متحده، مارکو روبیو و نماینده کریس اسمیت، از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کردند و نگرش واشنگتن به اعتراضات در ایران و چین را بزدلانه و ضعیف خواندند. این را کانال آمریکایی فاکس نیوز گزارش داده است.
خاطرنشان می شود که نمایندگان پارلمان آمریکا در بیانیه ای مشترک از واشنگتن خواستند تا به طور کامل از معترضان حمایت کند. در این سند آمده است: "پرزیدنت بایدن و دولت او بار دیگر نشان دادند که تمایلی به مخالفت با ح‌ک‌چ و همبستگی با مردم چین ندارند".
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به انتقادات شبکه سی‌ان‌ان گفت که دولت بایدن نه تنها از حق مردم در ایران و چین برای اعتراض مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند، بلکه اقداماتی را برای نقض این حق انجام می‌دهد.
به طور خاص، بلینکن گفت که ایالات متحده در تلاش است تا به معترضان ایرانی در زمینه ارتباطات کمک کند. علاوه بر این، وی با صحبت در مورد سفر آتی خود به چین در اوایل سال 2023، اعلام کرد که قصد دارد شخصاً به رئیس جمهور چین شی جین پینگ بگوید که "نه آمریکایی ها، نه رئیس جمهور آمریکا و نه دولت آمریکا ساکت نخواهند بود."
از هفته گذشته تظاهراتی در چین آغاز شده است. دلیل آن آتش سوزی در شهر ارومچی در سین کیانگ بود که منجر به کشته شدن 10 نفر شد. سپس گزارش شد که به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد به دلیل کووید-19، امکان نجات افراد وجود ندارد.
اعتراضات و شورش ها در ایران از اواسط شهریور آغاز شد. علت آنها مرگ مهسا امینی است - این دختر پس از بازداشت پلیس به دلیل "اشتباه" حجاب جان خود را از دست داد.
Выставка трофейной военной техники и оружия в центре Лисичанска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
ایالات متحده ضرر واقعی زرادخانه خود را به دلیل حمایت از اوکراین فاش کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала