پیدا شدن 1.7 هزار فک مرده در دریای خزر

© AFP 2023 / Joh Macdougall Тюлени общаются на пляже острова Гельголанд, Германия
 Тюлени общаются на пляже острова Гельголанд, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2022
عضو شوید
مرکز حفاظت از دریای خزر روسیه اعلام کرد، که تاکنون 1.7 هزار فک مرده در این سواحل پیدا شده است.
به گزارش اسپوتنیک، زائور گاپیزوف مدیرکل مرکز محیط زیست خزر روسیه گفت: شمار فک های مرده در سواحل دریای خزر در داغستان به 1700 مورد رسیده است.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی اداره منطقه ای قفقاز شمالی آژانس فدرال شیلات از کشف حدود 700 فک مرده در سواحل خزر در داغستان خبر داده بود. وزارت منابع طبیعی منطقه اظهار داشت، که مرگ آنها ناشی از عوامل طبیعی بوده است. این وزارتخانه افزود: شمار فوک های خزری ثابت است و از 270 هزار تا 300 هزار فک متغیر است.
وی افزود: در جریان چند روز، 1700 لاشه فک خزری در سواحل دریای خزر در داغستان پیدا شد که با توجه به ظاهر فک‌هایی که پیدا کردیم، حدود دو هفته پیش اینها مرده اند. به احتمال زیاد شمار فک‌های مرده بسیار بیشتر است. گشت ساحلی مرکز محیط‌زیست خزر و همچنین بازرسان سازمان فدرال شیلات و کارکنان سایر ادارات محیط‌زیست به کاوش در سواحل ادامه می‌دهند.
انتشار تصویر «گردباد شیری» در دریای خزر + عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2018
انتشار تصویر «گردباد شیری» در دریای خزر + عکس
کارشناسان مرکز محیط زیست نمونه های لازم را برای بررسی دقیق دلایل مرگ فک ها جمع آوری کردند.
بر پایه اعلام این مرکز، شمار فک های خزری در دریای خزر از 70 هزار نفر فراتر نمی رود. داده های دقیقی در دسترس نیست، زیرا هیچ نظارتی بر شمار و اعزام ها در داغستان وجود ندارد.
او سخنانش را چنین پایان داد: "ما در نظر داریم این روند را برقرار کنیم، از جمله تماس با خدمات مربوطه تا آنها متعهد شوند بودجه برای سفرهای دریایی برای مهر و موم کردن نوکرها. آنها باید ریزتراشه و شمارش شوند. داغستان همچنین به یک مرکز توانبخشی نیاز دارد که در آن از حیوانات زخمی و ضعیف مراقبت کنند و آنها را نگهداری کنند. سپس آنها را رها کند. چنین مراکزی در قزاقستان، ایران، ولادی وستوک، کالینینگراد، سن پترزبورگ و بایکال وجود دارد. وقت آن رسیده که چیزی مشابه در داغستان ایجاد شود".
یادآوری می کنیم، که فک خزری بومی و تنها گونه پستاندار دریایی موجود در دریای خزر است که نقش منحصر به فردی در اکوسیستم دریایی ایفا می کند. او نماینده منحصر به فرد خانواده فک های واقعی است، تنها پستاندار دریایی در جانوران دریای خزر. طول فک خزری به 160 سانتی متر، وزن بدن - تا 100 کیلوگرم می رسد. فک که عمدتاً از ماهی تغذیه می کند، در بالای هرم غذایی قرار دارد و در بزرگسالی هیچ دشمن طبیعی ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала