گفتنی های امانوئل ماکرون در مورد روابط روسیه و اکراین و تضمین امنیت مسکو

© Sputnik / Alexeï Vitvitski /  مراجعه به بانک تصاویر Emmanuel Macron
Emmanuel Macron - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
عضو شوید
روسیه باید در آینده تضمین های امنیتی دریافت کند، پاریس و واشنگتن باید زمینه گفت وگوی میان روسیه و اوکراین را فراهم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی (TF1) گفت: که معماری امنیتی آینده اروپا پس از برقراری صلح در اوکراین باید شامل تضمین ها برای مسکو باشد.
وی واضع ساخت که این عمل به اظهارات ولادیمیر پوتین مبنی بر نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه و استقرار سلاح هایی که تهدیدی برای آنها هستند، اشاره دارد. به گفته ماکرون، این موضوع در چارچوب گفتگو درباره بازگرداندن صلح در اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت.
رهبر فرانسه گفت: ما باید به این فکر کنیم که بعد از آن به چه کاری آماده هستیم تا انجام دهیم، و چگونه از متحدان خود، کشورهای عضو ائتلاف محافظت کنیم و در عین حال، تضمین امنیت روسیه را پس از بازگشت به میز مذاکره ارائه کنیم.
این در حالی است که در پایان سال گذشته، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه ای با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو خواستار تضمین های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر اتحادیهی اروپا به شرق، از پیوستن به بلوک اوکراین و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی شد.
این پیشنهادها همچنین شامل بند عدم استقرار سلاح های ضربتی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهای اتحاد در شرق اروپا به مواضع سال 1997 بود.
ریس جمهور امانوئل ماکرون، گفت: پاریس و واشنگتن باید زمینه گفت وگوی میان روسیه و اوکراین را فراهم کنند. ایالات متحده و فرانسه خواهان کمک به اوکراین هستند: و تلاش دارند تا روسیه را تحت فشار قرار دهد تا به میز مذاکره بازگردد.
به گفته وی، هر دو کشور به حمایت نظامی خود از کیف ادامه می دهند و در عین حال تلاش می کنند از تشدید بیشتر درگیری ها جلوگیری کنند و از نیروگاه های هسته ای اوکراین محافظت کنند.
مکرون از 29 نوامبر تا 2 دسامبر یک سفر رسمی به ایالات متحده داشت. وی در این سفر با جو بایدن، رهبر ایالات متحده گفتگو کرد، طرفین در مورد وضعیت اوکراین، مسائل اقتصادی، انرژی و همکاری فضایی گفتگو کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً اعلام کرده بود که روسیه همیشه گفته است که برای مذاکره درباره اوکراین آماده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала