قطار انتقال دهنده تانکهای آمریکایی در یونان از ریل خارج شد

© AP Photo / Petros Giannakourisمذاکرات یونان با اعتباردهندگان بین المللی یکم فوریه از سر گرفته می شود
مذاکرات یونان با اعتباردهندگان بین المللی یکم فوریه از سر گرفته می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
عضو شوید
در الکساندروپولیس یونان، قطاری با خودروهای زرهی و تانک های ناتو از ریل خارج شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پرتال اطلاع رسانی حزب کمونیست یونان، یک قطار با تجهیزات نظامی ارتش آمریکا در نزدیکی بندر الکساندروپلیس در شمال یونان از ریل خارج شد. این حادثه صبح روز جمعه رخ داد.
این پرتال گزارش می دهد: "قطار درست خارج از بندر شهر، نزدیک ایستگاه فرانسوی از ریل خارج شد. جرثقیل ها و سایر تجهیزات برای بازگرداندن قطار به ریل و همچنین نیروهای پلیس به محل حادثه رسیدند."
ما در مورد تانک‌ها، خودروهای زرهی و کانتینرهایی صحبت می‌کنیم که اخیراً در بندر الکساندروپلیس برای ارتش ایالات متحده تخلیه شده و به سمت مرز ناتو حرکت کرده‌اند، اما شایان ذکر است که بنا به گفته مقامات آمریکایی، این سلاح ها به اوکراین انتقال داده می شدند.
خاطرنشان می شود که این حادثه باعث نگرانی ساکنان منطقه شده است که دائماً نحوه جابجایی تجهیزات نظامی را تماشا می کنند، در حالی که هیچ کس از محتویات کانتینرهای بسته عبوری از شهرسازی الکساندروپلیس اطلاعی ندارد.
چند تن از اعضای "جوانان کمونیست یونان" تظاهراتی نمادین در محل حادثه، در کنار واگن های قطار مملو از تجهیزات نظامی ایالات متحده برگزار کردند. آنها شعارهای "اسکندروپولیس بندر مردم است نه سنگر امپریالیست ها"، "عدم مشارکت در جنگ اوکراین"، "بگذارید پایگاه های نظامی و آمریکایی ها بیرون بروند" سر می دادند. معترضان گفتند که تبدیل بندر و شهر به پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی و ناتو خطرات متعددی را به همراه دارد.
این عضو سازمان ملل گفت: در نزدیکی منازل ما با محل کار ما مواد نظامی خطرناکی حمل می شود که امنیت ما را تهدید می کند که متاسفانه حادثه امروز این موضوع را تایید می کند. کمیته مرکزی و دبیر کمیته KKE در مقدونیه شرقی و تراکیا دیونیسیس کلادیس.
به گفته وی، ماشین جنگی ناتو آماده می شود تا "مردم مناطق دیگر و مردم کشور ما را به گرداب خود بکشاند." "آنها منطقه ما را پایگاهی برای قاتلان و هدفی برای مخالفان خود ساخته اند، هم دولت فعلی دموکراسی نو و هم دولت قبلی سیریزا مسئول این هستند. ما خواستار تشدید مبارزه برای خارج کردن کشورمان از جنگ هستیم. کلادیس گفت: هیچ مشارکتی، هیچ دخالتی در جنگی که در خاک اوکراین به راه افتاده است. این به نفع مردم اوکراین، و مردم روسیه و مردم ما است.
پورتال evros-news.gr مشکلات حمل و نقل تجهیزات نظامی را گزارش می دهد - به دلیل وجود تونل ها، بسیاری از وسایل نقلیه نمی توانند از طریق راه آهن از بندر تسالونیکی به بلغارستان منتقل شوند. به گزارش این پرتال، کشتی ترابری غول پیکر آمریکایی ARC Endurance بار دیگر با بندر الکساندروپلیس تماس گرفت و این بار تجهیزات نظامی را بارگیری و به ایالات متحده منتقل کرد.
خودروهای زرهی و خودروهای مختلف از کشورهای بالکان و بالتیک که نیروهای ناتوی آمریکا در آن مستقر هستند به الکساندروپلیس منتقل شدند. تکنولوژی دائما در حال تغییر است. ARC Endurance پس از اتمام بارگیری به ایالات متحده ارسال می شود.
به گزارش evros-news.gr، چند روز پیش ARC Endurance بیشتر تجهیزات نظامی را که از آمریکا آورده بود در بندر الکساندروپلیس تخلیه کرد و سپس به بندر تسالونیکی رفت و بقیه تجهیزات را از آنجا تخلیه کرد. . با این حال، مشخص شد که مشکلاتی در خط راه آهن تسالونیکی-کولاتا در بلغارستان وجود دارد که عمدتاً به دلیل وجود تونل‌ها و همچنین به دلیل کیفیت ضعیف شبکه راه‌آهن است که قادر به تحمل وزن سنگین نیست.
پورتال می نویسد: این خودروها کشتی باربری آمریکایی را در ایستگاه فرانسوی الکساندروپلیس تخلیه کردند و در نهایت با کامیون از تسالونیکی به الکساندروپلیس منتقل شدند و از آنجا به همراه بقیه به کشورهای بالتیک و بالکان فرستاده می شوند که یکی از این قطارها صبح روز جمعه از ریل خارج شد.
Pentagon Press Secretary Rear Admiral John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
مشوره کاخ سفید با کنگره امریکا درباره کمک نظامی 21 میلیاردی به اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала