روابط آشکار طالبان و آمریکا

© https://twitter.comمتقی با نماینده آمریکا
متقی با نماینده آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
عضو شوید
بیشترین پول دریافت شده توسط طالبان از آمریکا سرازیر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سیگار در جدیدترین گزارش خود در توئیتی نوشت، آمریکا هنوز بزرگترین اهدا کننده مالی به افغانستان با ۱.۱ میلیارد دلار است.
به گفته دفتر این نهاد، این مبلغ کمک به افغانستان شامل ۸۱۲ میلیون دلار کمک مالی از سوی آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا و ۳۲ میلیون دلار از وزارت امور خارجه ایالات متحده به افغانستان است که پس از ۱۵ اوت ۲۰۲۱ و در پس سقوط دولت کابل به ریاست جمهوری اشرف غنی تامین شده است.
به گفته سیگار، ۳۲۶ میلیون دلار دیگر نیز از این مبلغ در سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام شد.
افغانستان بیش از یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون دلار شامل ۱۸ بسته ۴۰ میلیونی و بیش از ۳۰ بسته ۳۲میلیون دلاری پول نقد در قالب کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده است.
هرچند پیش از این سیگار اعلام کرده بود که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از تحقیقات این نهاد در مورد کمک‌های بشردوستانه ۱.۱ میلیارد دلاری به افغانستان جلوگیری کرده است.
جان سپکو، بازرس کل ویژه برای بازسازی افغانستان ضمن اشاره به کمک نقدی آمریکا به افغانستان از اوت ۲۰۲۱ گفت: سیگار برای نخستین بار در تاریخ خود و به دلیل عدم همکاری با چندین سازمان دولتی آمریکا در این سه ماهه قادر به ارائه گزارش کاملی از هزینه‌های دولت آمریکا به کنگره و مردم آمریکا نیست.
Мужчина держит афганские банкноты и доллары США на валютном рынке Сараи Шахзада в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2022
دالرهای حرام برای مصارف حلال
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала