بنت: کشتار دو خانواده هزاره در دایکندی از سوی طالبان به شکل آزاد باید بررسی شود

© Social Networksواکنش ها به کشتار افراد ملکی از سوی گروه طالبان در دایکندی
واکنش ها به کشتار افراد ملکی از سوی گروه طالبان در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
عضو شوید
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، خواستار بررسی فوری و مستقل درباره کشتار اعضای دو خانواده هزاره در دایکندی شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان روز جمعه، ۱۱ قوس، در توییتی نوشته است، که گزارش‌های نگران‌کننده‌ "از قتل اعضای دو خانواده هزاره در ولایت دایکندی" توسط نیروهای طالبان وجود دارد.
به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل، در مورد این رویداد که در آن یک زن و سه کودک نیز کشته شده‌اند، به "یک تحقیق مستقل، شفاف و فوری ضروری است."
دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
پس از کشتار نوبت به دستگیری رسید/ دستگیری شش غیرنظامی در دایکندی از سوی جنگجویان گروه طالبان
روز گذشته، نمایندگی سیاسی سازمان ملل در کابل نیز اعلام کرد که گزارش‌های جدی از تلفات غیر‌نظامیان از جمله کودکان در حمله طالبان بر روستای سیوک دایکندی وجود دارد.
نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) می‌گوید که این سازمان در مورد کشتار کودکان و غیر‌نظامیان توسط طالبان در دایکندی تحقیق می‌کند.
اعضای خانواده‌های قربانیان، امروز در نامه‌ای سرگشاده، از جامعه جهانی خواسته‌اند که حمله بر دایکندی را به‌عنوان بخشی از نسل‌کشی هزاره‌ها از سوی طالبان، محکوم کند.
در این نامه گفته شده است، که طالبان به هر کدام از هشت فرد کشته‌شده در دایکندی، بیش از ۶۰ مرمی شلیک کرده بود‌ند؛ طوری که شستن اجساد غیرممکن شده بود.
پیش از این ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، اعلام کرده بود که نیروهای این گروه نه فرد مسلح را که او آنان را "شورشگر" خوانده است، در روستای سیوک دایکندی کشته‌اند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان مخالفانش را تیرباران می کنند و آنها را به نام داعش و بغاوتگر یاد می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала