سازمان امنیت و همکاری اروپا آخرین فرصت را برای حل معضل اوکراین از دست داد

© Photo / OSCE/Curtis BuddenЛоготип ОБСЕ
Логотип ОБСЕ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
عضو شوید
الکساندر لوکاشویچ: تصمیم پولند برای امتناع سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا غیرقابل قبول و مستحق محکومیت است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشویچ، رئیس هیئت روسی، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا که روز چهارشنبه در بیست و نهمین نشست سخنرانی می کرد، گفت: تصمیم پولند برای امتناع سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در لودز، پولند غیرقابل قبول و مستحق محکومیت است.
"تصمیم بی‌سابقه و با انگیزه سیاسی مقامات پولند برای ممانعت از حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ضربه جدی به حیثیت کشوری است که مسئولیت رهبری کار سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال جاری به آن سپرده شده است. این روش‌ها غیرقابل قبول و مستحق محکومیت است. این موضع به طور کامل وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در بیانیه مشترک امضا شده در 23 نوامبر که در وین توزیع شد، به اشتراک گذاشته شد.
لوکاشویچ گفت:متأسفانه اتحادیه اروپا و ناتو یک مدل تقابلی از روابط را به سازمان امنیت و همکاری اروپا آورده اند. غرب با بهره گیری از برتری عددی در تلاش است تا نوعی تصرف "هجومی" این سازمان را انجام دهد تا تنها پلت فرم منطقه ای باقی مانده را خصوصی کند. با تلاش اتحادیه اروپا، فرمت های موازی مانند "جامعه سیاسی اروپا" ایجاد می شود که نشست افتتاحیه آن در 6 اکتبر در پراگ برگزار شد. در نتیجه، سازمان امنیت و همکاری اروپا بیشتر تضعیف می شود، فضای امنیتی اروپا در حال تکه تکه شدن است، خطوط تنش های جدیدی ایجاد می شوند.
سازمان امنیت و همکاری اروپا یک فرصت تاریخی را برای ترویج گفت‌وگوی فراگیر ملی در اوکراین از دست داد تا از نظامی‌سازی بی‌قید و شرط قلمرو خود و لغزش مقامات به سمت بدترین نمونه‌های اعمال نازی‌ها جلوگیری کند. همه ابزارها را برای این کار در اختیار داشت. با این حال، سازمان شکست خورد. لوکاشویچ گفت تا با وظایف خود کنار بیاید.
"غرب جمعی" در ابتدا نمی خواست یک معماری امنیتی اروپایی بر اساس سازمان امنیت و همکاری اروپا بسازد و سعی کرد به طور کامل آن را کنترل کند. همه پیشنهادات برای اصلاح، تقویت ظرفیت قانونی و تصویب منشور رد شد. لوکاشویچ گفت: تحت شعار حفظ "انعطاف پذیری" بدنام در سازمان امنیت و همکاری اروپا، این سازمان در واقع برای راهنمایی و تغییر شکل کشورهای "شرق وین" بر اساس الگوهای غربی مورد استفاده قرار گرفت.
Emmanuel Macron - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
مکرون از فرانسه و آمریکا خواست به خاطر اوکراین "برادران تسلیحاتی" باشند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала