جاپان از همکاری با امریکا امتناع ورزید

© AFP 2023 / Kazuhiro NogiЯпонские самолеты F-15 в Японии
Японские самолеты F-15 в Японии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
عضو شوید
شوکان گندای: جاپان از همکاری با ایالات متحده در ساخت طیارات جدید جنگی خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شوکان گندای می نویسد، جاپان تصمیم "بی سابقه" را برای کنار گذاشتن توسعه مشترک طیارات جنگی جدید با ایالات متحده به دلیل عدم تمایل لاکهید مارتین امریکایی به ارائه تکنالوژی پیشرفته گرفته است.
این روزنامه خاطرنشان می کند که وزارت دفاع جاپان، بریتانیا و ایتالیا را به عنوان شرکای این پروژه انتخاب کرد و با توجه به این واقعیت که طیارات جیت جاپانی همیشه یا در ایالات متحده تولید می شدند یا به طور مشترک با آنها توسعه می یافتند، "وضعیت بسیار غیرعادی ایجاد شده است."
طیاره شکاری F-16 ضد داعش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
قصد ترکیه برای تسریع روند خریداری جنگنده های F- 16 آمریکا
بنابراین، طیارات جنگی F-2 در خدمت نیروی هوایی جاپان که در دهه 1980 طراحی شده بودند، در ابتدا قرار بود به تنهایی ساخته شوند، اما به دلیل فشارهای دولت امریکا، تصمیم گرفته شد تا آن را همراه با ایالات متحده توسعه دهند.
به گفته شوکان گندای، یک منبع در وزارت دفاع این کشور، شرکت امریکایی لاکهید مارتین نمی‌خواست تکنالوژی پیشرفته را برای ساخت یک طیاره جنگی جدید جاپانی به اشتراک بگذارد. در همان زمان، شرکت BAE Systems بریتانیایی برعکس، وعده "شفافیت کامل" را داد، در نتیجه، تصمیم به همکاری با لندن و ترک واشنگتن قبل از پایان سال گرفته شد.
در این مقاله آمده است: "با سنجیدن نگرش سرد ایالات متحده و رویکرد خیرخواهانه بریتانیا، تشکیلات دفاعی جاپان به سمت مشارکت با بریتانیا و ایتالیا متمایل شد. این نشریه اشاره می‌کند که در نتیجه، "چالش‌های جدیدی" در انتظار توکیو است که اکنون با همکاری بریتانیا همراه است و چشم‌انداز این پروژه مبهم است.
به گفته شوکان گندایی، این به این دلیل است که لندن، "معروف به دیپلماسی سه گانه"، اصرار دارد نسبت توسعه 60/40 یا 50/50، که "نسبت نامطلوب" است، بنابراین جاپان "باید مراقب باشد". با شریک جدید که "در تلاش است تا از منافع خودخواهانه خود عبور کند."
در ماه می سال جاری، NHK گزارش داد که توکیو و لندن می توانند تا پایان سال به توافقی برای همکاری در توسعه نسل جدید طیاره جنگی برای جایگزینی هواپیمای F-2 دست یابند. در دسامبر 2019، فایننشال تایمز گزارش داد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، جاپان را برای انتخاب یک شرکت دفاعی امریکایی برای توسعه مشترک یک طیاره محاربوی جدید تحت فشار قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала