احمد مسعود: افغانستان بهشت تروریستان و زندان شهروندان این کشور شده است + ویدیو

احمد مسعود
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2022
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان هشدار داد، که تلاش برخی از کشورها برای یافتن راه‌حل‌های تاکتیکی خطر تقابل و نارضایتی در سطوح مختلف را افزایش می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، که روز چهارشنبه ۹ قوس، در کنفرانس گفت‌وگوهای امنیتی هرات در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان سخن می‌گفت، تاکید کرد، که تلاش برای تعامل با طالبان راهگشای آشفتگی وضعیت جاری در افغانستان نیست و جامعه جهانی باید تلاش‌هایش را بر پاسخگو کردن گروه طالبان و همچنین آماده کردن این گروه برای تغییر متمرکز کند.
احمد مسعود تصریح کرد: "تا زمانی که یک گروه کوچک، نامشروع، متحجر و تروریست بر افغانستان حاکم است، تعامل با آنان راهگشای بحران جاری نیست؛ چون مردم افغانستان از وضعیت فعلی ناراضی‌اند".
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان افزود: "با ترکیبی از مقاومت‌های مردمی، مبارزه مدنی و اجماع داخلی می‌توان راه‌حلی برای بحران جاری افغانستان پیدا کرد؛ وگرنه تجربه یک‌ سال گذشته نشان داده است که طالبان به هیچ یک از توصیه‌های جامعه جهانی و تقاضاهای مردم توجهی ندارند".
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان هشدار داد، که تلاش برخی از کشورها برای یافتن راه‌حل‌های تاکتیکی خطر تقابل و نارضایتی در سطوح مختلف را افزایش می‌دهد.
احمد مسعود با ستایش از برگزاری گفت‌وگوهای امنیتی در شهر دوشنبه، این نشست را ادامه تلاش‌هایی توصیف کرد که برای یافتن راه‌حلی برای عبور از بحران افغانستان جریان دارند. مسعود تصریح کرد: "جبهه مقاومت ملی در ۱۵ ماه گذشته علیه طالبان طالبان مبارزه مسلحانه کرده است و تلاش‌های سیاسی و گفت‌وگوهای آکادمیک نیز باید در چارچوب‌ کمک برای یافتن راه‌حلی برای عبور از بحران افغانستان ادامه یابند."
پیش از احمد مسعود، شماری از دیپلماتان غربی از آن میان کرن دکر، سرپرست سفارت ایالات متحده امریکا در افغانستان، و توماس نیکلاسون، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان، نیز سخنرانی کردند. این دیپلمات‌های غربی با تاکید بر لزوم تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، این کار را تنها از طریق برقراری تماس و تعامل با طالبان امکان‌پذیر دانستند.
یادآوری می کنیم، که دهمین نشست "گفتگوی امنیتی هرات" توسط انستیتوت پژوهش های راهبردی افغانستان با همکاری مرکز پژوهش های افغانستان و منطقه برگزار شده است. این نشست پیش از این در شهر هرات افغانستان برگزار می‌شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала