راه رسیدن به ثبات در افغانستان از دید معاون وزیر خارجه تاجیکستان

© @https://twitter.com میزبان‌ یتاجیکستان ار نشست امنیتی بین‌المللی در مورد افغانستان
میزبان‌ یتاجیکستان ار  نشست امنیتی بین‌المللی در مورد افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
عضو شوید
فرآیندهایی که در افغانستان در حال رخ دادن است، همه کشورهای آسیای مرکزی را زیر تأثیر قرار می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، فرهاد سلیم، معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان در حاشیه گفت و گوی امنیتی هرات که در دوشنبه در حال برگزاری است، گفت: امنیت و ثبات در افغانستان برای تاجیکستان بسیار مهم است.
به گفته این دیپلمات تاجیک، روندهای در حال وقوع در افغانستان بدون شک بر وضعیت همه کشورهای آسیای میانه تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین امنیت و ثبات افغانستان برای کل منطقه بسیار مهم است.
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
پدرام: مهمانان داخلی در نشست امنیتی هرات ماموران رژیم های خاین و دست‌نشانده‌ی کرزی و غنی اند
فرهاد سلیم راه تامین صلح در این کشور را در ایجاد حکومتی فراگیر می داند.
وی گفت: ما بر این باوریم که ایجاد یک حکومت واقعاً فراگیر که منعکس کننده منافع همه ای اقوام اصلی افغانستان باشد، یکی از عوامل اصلی دستیابی به امنیت و ثبات در این کشور است.
در ادامه نماینده سازمان جهانی بهداشت تاجیکستان تاکید کرد، که تاجیکستان ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای ملی و سیاسی و همچنین ایجاد یک نظامی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پاسخگوی منافع همگان را برای رسیدن به هدف اصلی یعنی تامین صلح و ثبات در افغانستان ضروری می داند.
یادآوری می کنیم، که نزدیک به 120 نفر از سراسر جهان در کنفرانس "گفت و گوهای امنیتی هرات" در دوشنبه شرکت دارند. در این کنفرانس احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان و نمایندگان طالبان نیز دعوت شده بودند. این برنامه به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. این دهمین دور "گفت و گوهای امنیتی هرات" است. دور اول آن در سال 1391 در هرات برگزار شد و دیگر دورهای آن نیز همه ساله در این شهر برگزار می شد. اما به محض به قدرت رسیدن طالبان، فعالیت آنها در افغانستان متوقف شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала