امریکا به خاطر روسیه به اروپا خیانت کرد

© Fotolia / marrakeshhاستخراج نفت
استخراج نفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2022
عضو شوید
به نوشته روزنامه چینی، امریکا اروپا را فریب داد و آنها را مجبور کرد تا سقف قیمت نفت روسیه را اعمال کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی Huanqiu Shibao می نویسد، ایالات متحده متحدین اروپایی خود را فریب داده است تا در مورد سقف قیمت نفت روسیه بحث کنند، در حالی که آنها خودشان پول زیادی به دست می آورند.
این نشریه می نویسد، اروپا با تحریک واشنگتن چندین دور محدودیت‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کرده است تا نفت و گاز این کشور را هدف قرار دهد، اما با نزدیک شدن به زمستان، جایی برای خود نمی‌یابد و تلاش می‌کند منابع انرژی را از جاهای دیگر استخراج کند.
Нефтедобывающие вышки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
شرکت کنندگان گروپ 7 در عدم روسیه به قیمت ثابت نفت روسیه توافق کردند
بر اساس گزارشات مورد استناد این نشریه، عایدات خالص شرکت های نفت و گاز بورسی فعال در ایالات متحده در سه ماهه دوم و سوم سال جاری به 200.2 میلیارد دالر رسیده است.
به گفته نویسنده مقاله، رفتار "غیر بازاری" واشنگتن توسط معیارهای دوگانه، یعنی میل به سلطه، استبداد و ارعاب سایر قدرت ها دیکته می شود.
در ادامه این مقاله آمده است:" این دروغ است که امریکا برای کاهش فشار بر قیمت جهانی نفت، سقف قیمتی را برای جهان وضع کرده است. در واقع، این کار برای به دست گرفتن کنترل قیمت ها و بازار و همچنین کاهش تورم خودشان انجام شد".
Флаги стран Евросоюза перед главным зданием Совета Европы в Страсбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2022
تاثیر محدودیت قیمت گاز بر امنیت عرضه در اروپا
همزمان نویسنده اشاره می کند، امریکایی‌ها سخت کار کرده‌اند تا امنیت خود را تضمین کنند، در حالی که متحدان فقیرشان در "باد سرد بارانی" شرم‌آور در حال چرخش هستند. همه اینها سخنان هنری کیسینجر را نشان می دهد: "ممکن است دشمن امریکا خطرناک باشد، اما دوست قاره امریکا مرگبار است."
در این مقاله در خاتمه از امریکا خواسته شده از نفت به عنوان سلاح سیاسی استفاده نکند، زیرا "با تلاش برای بازی با معیارهای دوگانه و باهوش‌ پنداشتن خود، تنها به پای خود فیر می‌کنید".
قتبل یادآوری است، هفته گذشته، اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از مفکوره تعیین سقف قیمت نفت روسیه در 65 تا 70 دالر در هر بشکه حمایت کردند، اما پولند و کشورهای بالتیک این پیشنهاد را برای مسکو "خیلی خوب" دانستند. به نظر آنها، قیمت باید نصف آن چیزی باشد که اعلام شده است. در نتیجه این مذاکرات فعلا به بن بست مواجه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала