پاسخ سخنگوی گروه طالبان به سخنان پوتین درباره دولت فراگیر

© Sputnikبلال کریمی
بلال کریمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان، سخنان رئیس جمهور روسیه درباره دولت فراگیر در افغانستان را مداخله در امور داخلی این کشور می داند.
به گزارش اسپوتنیک، بلال کریمی، معاون سخنگوی گروه طالبان به شمشاد نیوز گفت، که سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی درباره افغانستان را که نخستین کار را تشکیل دولت فراگیر می داند، مداخله در امور داخلی افغانستان است.
اما کریمی خاطرنشان کرد: این موضوع باید از طریق مجاری دیپلماتیک با کشورهای جهان و منطقه در میان گذاشته شود.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گذشته در نشست سران این اتحادیه سازمان پیمان امنیت جمعی کشورهای همسود گفت: " وضعیت در افغانستان همچنان دشوار است و احتمال نفوذ شبه نظامیان به سرزمین های کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی زیاد است".
Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба Валдай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
پوتین: روسیه به ثبات وضعیت در افغانستان کمک خواهد کرد
او بیان کرد: "من نگرانی همکارانی را که درباره وضعیت افغانستان سخن گفتند، به اشتراک می گذارم. البته وضعیت همچنان دشوار است. خطر نفوذ شبه نظامیان سازمان های تروریستی بین المللی گوناگون به قلمرو کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی همچنان زیاد است و گسترش ایدئولوژی افراطی در میان آنها وجود دارد. جمعیت کشورهای آسیای مرکزی خطر فعال شدن زیرزمینی تندروی را در منطقه افزایش می دهد".
همانطور که پوتین توضیح داد، این در واقع برای همه کشورهای عضو این انجمن صدق می کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد، که روسیه بر این باور است که هماهنگی بیشتر در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی درباره همه ای جنبه های کلیدی مشکل افغانستان مورد نیاز است.
به گفته رهبر روسیه، ادامه کار نزدیک در خط خدمات شایسته برای کشف به موقع تهدیدات تروریسم، افراط گرایی و جنایات مواد مخدر ضروری است.
او اضافه کرد: و البته [لازم است] این تهدیدها با کمک عملیات ویژه مشترک و اقدامات عملیاتی که کارایی آنها را ثابت کرده است، خنثی شود.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که مسکو برای ایجاد ثبات در افغانستان و در چارچوب دیگر سازوکارهای چندجانبه کمک خواهد کرد".
او یادآوری کرد: "هفته گذشته، می خواهم در اینباره به اطلاع شما برسانم، نشستی با فرمت رایزنی مسکو در پایتخت روسیه برگزار شد: روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و پنج کشور آسیای میانه در آن شرکت داشتند".
افزون بر این، پوتین ادامه داد، وظیفه اولویت‌دار در این مرحله "اطمینان از تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر افغانستان است، که شامل نمایندگان همه اقوام در سطح مناسب باشد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала