دلایل افزایش علاقه مندی کشور ها به تسلیحات هستوی

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationنشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه
نشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
وضعیت هسته ای "راهی برای جبران اختلافات با امریکا" است، اما در عین حال از واکنش سایر کشورهای منطقه کوریای شمالی، چین و جاپان نگران کننده است.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت کلی پیش نویس روزنامه 1945 مینویسد که آزمایش موشکی کوریای شمالی می تواند دلیل ایجاد سلاح هسته ای در کوریای جنوبی شود.
نویسنده معتقد است که سئول دو استدلال کلیدی به نفع توسعه برنامه هسته ای خود دارد. اولین مورد کاهش اعتماد به واشنگتن به دلیل حضور موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در پیونگ یانگ است که قادر به رسیدن به امریکا هستند.
دلیل دوم، اختلاف دیدگاه ها در مورد امنیت بین ایالات متحده و کوریای جنوبی است: برای سئول مهم است که بیشتر در برابر پیونگ یانگ مقاومت کند و تجارت با پکن را ادامه دهد، در حالی که واشنگتن بر "رقابت قدرت های بزرگ" متمرکز شده است.
رابرت کلی، وضعیت هسته ای را "راهی برای جبران اختلافات با امریکا" خواند، اما در عین حال از واکنش سایر کشورهای منطقه کوریای شمالی، چین و جاپان ابراز نگرانی کرد.
کلی، همچنین اظهار نظر نمود که تشویق و ترغیب کشور ها برای ساختن و بدست آوردن سلاح اتمی باعث افزایش تحریکات نظامی و زور افزای در میدان رقابت ها میشود.
این نویسنده به باور کامل گفت که جاپان مانند کشورهای آسیای جنوب شرقی در پاسخ به کوریای جنوبی سلاح هسته ای تولید نخواهد کرد، اما از واکنش کوریای شمالی و چین شگفت زده شد.
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در ماه سپتامبر گفته بود که این کشور حتی اگر با تحریم های 100 ساله روبرو شود، از تسلیحات هسته ای دست نمی کشد. علاوه بر این، مجلس عالی خلق کره شمالی فرمانی به نام "سیاست تسلیحات هسته‌ای" به تصویب رساند که در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای توسط پیونگ یانگ قانونی است.
پیش از این، یون سوک یل، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که کوریای شمالی با تصویب قوانین مربوط به سلاح های هسته ای، "وجود و شکوفایی جمهوری کره را تهدید می کند" و "هر گونه تلاش برای استفاده از سلاح هسته ای از سوی ارتش کوریای جنوبی و اتحاد ایالات متحده و کوریای جنوبی با پاسخ ویرانگر مواجه خواهد شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала