حمایت بلژیک از اوکراین

© Sputnik / Алексей Витвицкий /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Бельгии Александр Де Кроо на саммите ЕС (22 октября 2021). Брюссель
Премьер-министр Бельгии Александр Де Кроо на саммите ЕС (22 октября 2021). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
بلژیک حمایت خود را از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی و نخست وزیر بلژیک الکساندر دی کرو، روز شنبه در کیف اعلامیه را در مورد حمایت از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو امضا کردند.
زلنسکی در ویدئویی که در کانال تلگرام خود منتشر کرده، گفت: "من از بلژیک و آقای نخست وزیر برای اعلامیه مشترک که امروز به امضا رسید متشکرم، این سند از حمایت بلژیک در جهت عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو را تایید می کند. ما حتماً این نتیجه مهم را به دست می آوریم".
به گفته زلنسکی، در این دیدار تعدادی از مسائل مهم مورد بحث قرار گرفت، به ویژه کیف خواستار گسترش کمک های نظامی و ارائه جنراتورهای برق برای حمایت از زیرساخت های اوکراین شد. زلنسکی خاطرنشان کرد که بلژیک در "انسداد دارایی‌های روسیه - بیش از 50 میلیارد یورو" پیشتاز است.
الکساندر دی کرو به نوبه خود خاطرنشان کرد که در شرایطی که زیرساخت ها در حال نابودی است، "زمستان بسیار سختی در انتظار اوکراینی هاست"، آمادگی خود را برای تامین جنراتورها و سایر کمک ها به مکاتب و شفاخانه ها تایید کرد.
وی افزود: "ما یکی از اولین کشورهایی بودیم که کمک نظامی ارائه کردیم. و به این کار ادامه خواهیم داد، از قبیل مواد سوخت، تفنگ، تانک ها و غیره."
کیف در تاریکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ناسا از فضا نشان داد که چگونه اوکراین در تاریکی فرو رفت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала