- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ارتش روسیه ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در دونتسک را دفع کرد

© Photo / Максим Блиновроссийские военные
российские военные - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
وزارت دفاع: نیروهای مسلح روسیه حملات نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک، در سمت دونتسک و جنوب دونتسک را خنثی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در کانال تلگرامی خود گزارش داد که ارتش روسیه ضدحمله نظامیان اوکراینی را در منطقه سه شهرک در مسیر دونتسک دفع کرد.
"در جهت دونتسک، اقدامات قاطع نیروهای روسی ضد حملات نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک‌های بلوگروفکا، یاکولفکا و کلشفکا دفع کرد. حداکثر 70 سرباز اوکراینی، سه تانک، دو خودروی زرهی رزمی منهدم شدند. در گزارش این وزارتخانه آمده است.
علاوه بر این، ارتش روسیه با موفقیت حمله به نووسلوفسکو، کولومیچیخا و پلوشانکا در جمهوری خلق لوهانسک را دفع کرد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
لاوروف: مردم اوکراین از دست حاکمان نئونازی آزاد خواهند شد
نیروهای اوکراینی همچنین سعی کردند موقعیت از دست رفته را در نزدیکی دو شهرک در جهت جنوب دونتسک بازگردانند و به یکی دیگر حمله کنند، اما همه تلاش ها دفع شد. این وزارتخانه افزود: تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 40 نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده است.
خاطرنشان می شود که ارتش روسیه در یک روز 56 واحد توپخانه اوکراینی را در مواضع شلیک کرد و انبار مهمات موشک انداز چندگانه HIMARS در منطقه Zaporozhye را منهدم کرد.
سه پهپاد نیز در نزدیکی روستای چروونی چابان در منطقه خرسون سرنگون شدند.
از 24 فوریه، یک عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن و غیر نظامی کردن اوکراین در جریان است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
Вертолеты Ми-24 на стратегических командно-штабных учениях Восток-2022 на полигоне Сергеевский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
کلوپ ویدیو
Mi-35، هلیکوپتر تهاجمی چند منظوره + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала