استقبال وزارت امورخارجه افغانستان از اعلامیه پایانی نشست مسکو

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
عضو شوید
طالبان بر این باورند که مشارکت آنها در نشست مشورتی مانند فارمت مسکو، این نشست ها را موثرتر می سازد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امورخارجه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای پیرامون برگزاری نشست مشورتی مسکو درباره افغانستان، ضمن استقبال از مکانیزم های منطقه ای در مورد افغانستان، تأکید روی افغانستان صلح آمیز، متحد، مستقل، بی طرف و از لحاظ اقتصادی پیشرفته را در نشست مسکو، موضعی در خور ستایش دانسته است.
همچنان در متن بیانیه آمده است، طالبان بر این باورند که مشارکت آنها در نشست هایی مشورتی مانند فارمت مسکو، این نشست ها را موثرتر می کند. و بر این اساس، شرکت در چنین نشست هایی نمایندگان دولت افغانستان به عنوان یک کشور مهم در منطقه می‌تواند آنها را جامع‌تر و مؤثرتر کند.
نشست مشورتی مسکو در مورد افغانستان شامل روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است. نمایندگان قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و ترکیه به عنوان مهمان در نشست روز چهارشنبه شرکت کردند.
نشست قبلی مسکو در 20 اکتبر 2021 برگزار شد. سپس هیئتی به رهبری عبدالسلام حنفی معاون رئیس دولت موقت طالبان در آن شرکت کردند.
با این حال، کابلوف فرستاده ویژه رئیس دولت فدراسیون روسیه در امور افغانستان، پیش از این گفته بود که هیئت دولت افغانستان که توسط طالبان تشکیل شده است، در نشست مشورتی مسکو در مورد افغانستان شرکت نخواهد کرد.
به گفته وی، نتایج نشست به مقامات کابل اطلاع داده خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала