کوچاندن باشندگان یک روستا در پنجشیر از سوی جنگجویان گروه طالبان

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند، که طالبان باشندگان روستای "کوه‌شابه"، از مربوطات مرکز این ولایت را مجبور کرده‌اند تا دارایی‌های‌شان را بفروشند و محل را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع امروز سه‌شنبه ۳ عقرب گفتند، که "کوه‌شابه" یکی از روستاهای جانبی بازارک، مرکز ولایت پنجشیر است و تمام ساکنان این روستا به مالداری مشغولند.
به‌گفته‌ی منابع، "ظلم و خشونت" طالبان بر ساکنان این روستا و اجازه‌ندادن به چوپان‌ها برای بردن مواشی به کوه‌ها، مردم را مجبور به ترک محل کرده است.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
کشتن دو دانش آموز از سوی جنگجویان گروه طالبان در پنجشیر
منابع افزودند، که هر فامیل در این روستا در گذشته حدود ۵۰۰ رأس مواشی داشتند، اما پس از آن‌که طالبان بر آنان محدودیت وضع کرده‌اند، شماری از مواشی‌ها آنان مفقود شده و شماری دیگر را فروخته‌اند.
منابع می‌گویند، که تمامی مردان این روستا هر کدام دست‌کم یک بار از سوی طالبان به بهانه‌های مختلف بازداشت، زندانی و شکنجه شده است.
به‌گفته‌ی منابع، در حال حاضر تعداد کمی از ساکنان روستای "کوه‌شابه" در محل باقی مانده‌اند و آنان نیز با فروش اموال‌شان قصد کوچ دارند.
منابع مردمی می‌گویند، که در دره شابه "جبهه مقاومت" حضور فعال ندارد، اما طالبان به دلایلی که هنوز معلوم نیست، بر این ساحه‌ی کوهی تمرکز کرده و مسجد، مکتب و شماری از خانه‌های خالی را برای‌شان قرارگاه ساخته‌اند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان بارها متهم شده‌اند که ساکنان ولایت پنجشیر را کوچ اجباری داده‌اند. این گروه در حال حاضر با "جبهه" مقاومت در پنجشیر و برخی دیگر از ولایات، از جمله بدخشان، تخار و بغلان درگیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала